نسخه چاپی

اذعان پاكستان به حضور داعش در این كشور

آسیم بجوا،‌ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح پاكستان اذعان كرد تروریست‌های داعش به داخل این كشور رخنه كرده‌اند، هر چند كه ارتش پاكستان از گسترش نفوذ آن‌ها جلوگیری كرده است.

به گزارش نما ، میزان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: آسیم بجوا سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: فرآیند معکوس حضور شبه نظامیان در پاکستان آغاز شده است، زیرا جامعه پاکستان پدیده شبه‌نظامی‌گری را نمی‌پذیرد.

اظهارات وی تلحویحا به حضور داعش در این کشور اشاره می‌کند، در حالی که پیش از این اعلام شده بود هیچ ردپایی از این افراطگران در پاکستان وجود ندارد.

‌این سخنگو گفت: در آغاز عملیات "ضرب عزب" پاکستان از شبه‌نظامی‌گری و تروریسم به ستوه آمده بود، ‌اما ارتش به طور موفقیت آمیزی تروریسم را در کانون آن نابود کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اخیرا 309 شبه نظامی که اهل کشورهای سوریه، افغانستان و عراق بودند توسط نیروهای پاکستانی دستگیر شده‌اند.

به گفته بجوا، اخیرا چند توطوئه حمله شامل حمله به سفارت‌خانه ها، مقام‌های پاکستانی و یک فرودگاه در اسلام آباد که همگی قرار بوده توسط اعضای داعش صورت گیرند، خنثی شده است.

وی گفت: ارتش پاکستان از سال 2014 تاکنون اقدام به نابودی 2500 تن از افراطگرایان کرده که این اقدام در نتیجه عملیات در مناطق قبیله‌نشین وزیرستان شمالی و خیبر صورت گرفته است.

بجوا اذعان کرد که تروریست‌های داعش چندین حمله را علیه رسانه‌ها و پرسنل امنیتی پاکستان صورت داده‌اند و "سابین محمود" یک فعال حقوق بشری را نیز در سال 2015 در کراچی کشتند.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...