نسخه چاپی

خشم سفیر آمریكا از تشكیل شورای عالی سیاسی یمن!

این مقام آمریكایی گفت ما بر اساس پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل نقشه راهی داریم كه مورد حمایت كشورهای شورای همكاری خلیج [فارس] است.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری یمنی پرس نوشت: ماتیو تولر تأکید کرد نبرد یمن به غیر از حل وفصل سیاسی که درباره آن همه طرفها به توافق برسند و می تواند صلح و ثبات را برقرار کند، راهکار نظامی ندارد.

وی تأکید کرد: موضع روسیه در خصوص لزوم یافتن یک راهکار سیاسی در یمن با موضع آمریکا و هجده کشور دیگر مرتبط با قضیه یمن، مطابقت دارد.

سفیر آمریکا گفت: روسیه عضو گروه هجده است و از حل وفصل مسالمت آمیز برای درگیریهای یمن حمایت می کند و هیچ نشانه ای از مداخله نظامی روسیه را در یمن ندیده ایم.

وی در مصاحبه ای که به تازگی در شماری از رسانه های وابسته به متجاوزان منتشر شد بر آنچه که جان کری وزیر خارجه آمریکا به تازگی در دیدارهایش با همتایان عرب حوزه خلیج فارس خود در شهر جده عربستان مطرح کرده، تأکید کرده و گفته است:«‌ما موضع ثابتی در پیش گرفته ایم و در تاریخ بیستم اوت گذشته نیز به همراه شرکایمان در گروه سفرای هجده کشور نیز بیانیه کلی صادر کردیم که در آن آمده است اقدام انصارالله و هواداران صالح در تشکیل به اصطلاح شورای عالی سیاسی یمن یک اقدام یک جانبه و غیرقانونی بوده است. همچنانکه بارها آشکارا اعلام کرده ایم چنین کاری بر رنج و سختی یمنی ها می افزاید و دستیابی به صلح را دشوارتر می کند.

تولر در ادامه، مدعی شد: ما به تحقق صلح مسالمت آمیز برای این منازعه پایبند هستیم و همچنانکه گفتم ما و شرکایمان در گروه هجده با قدرت از عمل به خط مشی سال گذشته حمایت می کنیم و در پیشنهاد سازمان ملل متحد نیز بر این موضوع صحه گذشته شده است. باید همه طرفها، جنگ را متوقف کنند و دست از حملات نظامی بردارند و به میز مذاکرات باز گردند. اگر چنین نکنند محرومیت ملت یمن از ثبات و صلح که همواره استحقاق آن را داشته است ادامه خواهد داشت.

تولر گفت تنها راه برای پایان دادن به این درگیری نیز مذاکراتی است که به جنگ پایان دهد و منجر به تشکیل دولت وحدت ملی شود تا در نتیجه آن شبه نظامیان از شهرهای اصلی عقب نشینی کنند و سلاحهایشان را تحویل دهند.

این مقام آمریکایی گفت: ما بر اساس پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد نقشه راهی داریم که مورد حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج [فارس] است.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...