نسخه چاپی

حمله جنگنده های عربستان به یمن

جنگنده های سعودی روزشنبه نیز با بمباران یك خانه درغرب استان صعده در شمال یمن،11 شهروند این كشور را به خاك و خون كشید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ پایگاه خبری یمنی پرس به نقل از یک منبع نظامی نوشت: جنگنده های ائتلاف عربی تحت امر عربستان در ادامه حملات خود به استان صعده، خانه ها، مزارع و اماکن غیر نظامی را بار دیگر مورد حمله قرار دادند.

این منبع افزود: جنگنده های سعودی یک خانه و سه دستگاه خودرو را در شهرستان باقم در استان صعده بمباران کردند که دراثر آن 7 شهروند کشته و4 تن دیگر زخمی شدند.

ایستگاه سوخت منطقه بنی معاذ نیز مورد حمله جنگنده های سعودی قرار گرفت که در اثر آن به طور کامل تخریب شد.

حملات شدید و روزانه عربستان به مناطق مختلف یمن از جمله صعده، خسارت های شدیدی به اموال و دارایی های مردم، اماکن غیر مسکونی و زیر ساخت های یمن وارد آورده است.

همچنین بر اثر بمباران روزگذشته (جمعه) منطقه ارحب صنعا پایتخت یمن، از سوی عربستان 5 کودک و4 زن کشته شدند.

به گزارش ایرنا، عربستان که از ششم فروردین ماه گذشته با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی جنگ نابرابری را علیه یمن آغاز کرد، اکنون در باتلاقی که خود به راه انداخته فرو رفته است و با صرف هزینه های سنگین انسانی، تسلیحاتی و مالی نتوانسته به اهداف تعیین شده خود که بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری به قدرت است، دست یابد.

بر اثر این حملات بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...