نسخه چاپی

سخنگو وزارت بهداشت در گفتگو با نما :

توافق بزرگ برای اجرای كامل طرح تحول نظام سلامت نیاز است

عکس خبري - توافق بزرگ براي اجراي کامل طرح  تحول نظام سلامت نياز است

ایرج حریرچی گفت : با توجه به محدودیت های مالی كه پیش آمده مانند كاهش قیمت نفت و لغو دیرهنگام تحریم ها ،طرح های تحول نظام سلامت در كشور به كندی پیش می رود.

به گزارش نما ، ایرج حریرچی سخنگو وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار نما درباره مهمترین چالش های ادامه مسیر طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت : تمام تصمیم گیران اعم از قوه مقننه ، دستگاههای نظارتی ضرورت طرح تحول و ادامه آن را برای 10 سال باید قطعی بدانند ، خوشبختانه مجلس این شرایط را با اختصاص منابع لازم فراهم کرده که آخرین آن مصوبه 8 هزار میلیارد تومانی به نظام بیمه سلامت بود.
قائم مقام وزیر بهداشت درباره تلاشهای دولت و مجلس برای ارتقای کیفی نظام تحول سلامت گفت : در برنامه ششم بعضی از نکات کلیدی را اعضای هیئت دولت گنجاندند بعضی مواد لازم در قوانین دائمی قانون های برنامه که دو لایحه بود اضافه شده است و برخی موارد را هم خبر داریم نمایندگان مجلس محترم مواد پیشنهادی اضافه کردند امیواریم آنچه که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توافق شده در کمیسیون تلفیق و صحن علنی رای بیاورد .
حریرچی درباره میزان تحقق طرح نظام سلامت در کشور تصریح کرد :آن چیزهای که تحقق آنها را وعده دادیم در بیش از 95 درصد موارد به آنها دست پیدا کردیم منتها با توجه به محدودیت های مالی که پیش آمد مانند کاهش قیمت نفت ، لغو دیرهنگام تحریم ها طرح های تحول نظام سلامت در کشور به کندی پیش می رود.
قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد : در مورد موضوع تجمیع بیمه ها نیز قانونگذار مجلس است و هر چه صلاح بداند ما آن را اجرا خواهیم کرد.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...