نسخه چاپی

هدف حمایت آمریكا از جدایی‌طلبان كُرد سوریه

تحلیلگر سیاسی سوریه گفت: حمایت آمریكا از جدایی‌طلبان كُرد برای سیطره بر مواضعی در شمال سوریه با هدف تأثیرگذاری بر مذاكرات ژنو و تحمیل شروط جدید بر دمشق است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «عفیف دلا»، تحلیلگر سیاسی و عضو شورای رهبری حزب بعث سوریه در خصوص اظهارات فرستاده ویژه سازمان ملل مبنی بر تلاش برای تکمیل مذاکرات سوریه تاکید کرد: سخن گفتن از بازگشت به پای میز مذاکرات سوری-سوری در ژنو در سایه اوضاع میدانی بی ثبات کنونی برای دستیابی به پیشرفت در فرآیند سیاسی در واقع امر امیدوار کننده نیست.

وی افزود: حمایت آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک(کُردها) برای تصرف مناطق تحت اشغال داعش در شمال سوریه و از سوی دیگر رویارویی ترکیه با نیروهای کُرد بر سر سیطره بر مناطق مذکور موجب ایجاد هرج و مرج در جبهه شمالی و تنش در روابط بین کشورهای گرداننده تروریسم در سوریه شده است.

دلا تصریح کرد: در هر حال حمایت آمریکا از جدایی طلبان کُرد بر میز مذاکرات ژنو تاثیرگذار خواهد بود و کار را به وضع شروط و موضع گیری‌های جدید و شکل گیری جدید ساختار نیروهای مخالف خواهد کشاند.

تحلیلگر سوری درباره تاثیر آشتی‌های ملی در سوریه بر کمک به حل بحران این کشور گفت: غرب و بخصوص آمریکا تلاش خواهد کرد همه دستاوردهای ارتش سوریه و متحدانش در مدت گذشته برای نهایی کردن آشتی ملی در برخی مناطق سوریه را نادیده بگیرد چون واشنگتن در آن نقشی نداشته و برای آمریکا هیچ نفعی نداشته بنابراین اجازه نمی‌دهد که این قضیه در مذاکرات ژنو اعتبار بالایی داشته باشد.

وی ادامه داد: هر گونه مذاکراه در شرایط کنونی وقت هدر دادن است بخصوص که همه طرف ها آماده ورود به آن نیستند.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...