نسخه چاپی

بروجردی: سنگ‌اندازی آمریكا در مسیر برجام همچنان ادامه دارد

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به فراهم بودن فضا برای تقویت روابط فی مابین، عنوان كرد: از زمانی كه توافق هسته‌ای صورت گرفت و سایه تحریم كم رنگ شد، فضا برای تقویت روابط بیش از گذشته فراهم شده است. هرچند امریكاییها همچنان سنگ‌اندازی می‌كنند ولی یك توافق بین‌المللی مورد احترام همه اعضای سازمان ملل خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «سونوئورا» وزیر دولت در امور خارجی ژاپن عصر روز گذشته با علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن را تاریخی و ریشه‌‌دار خواند و گفت: با توجه به پیشینه مناسب روابط دو کشور و ذهنیت مثبت ملت ایران از همکاری با ژاپن بستر تقویت همکاری‌های فی مابین مهیا است که عامل مهمی در تسهیل ارتباطات 2 کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به فراهم بودن فضا برای تقویت روابط فی مابین، عنوان کرد: از زمانی که توافق هسته‌ای صورت گرفت و سایه تحریم کم رنگ شد، فضا برای تقویت روابط بیش از گذشته فراهم شده است. هرچند امریکاییها همچنان سنگ‌اندازی می‌کنند ولی یک توافق بین‌المللی مورد احترام همه اعضای سازمان ملل خواهد بود.

وی افزود: ارتباطات میان پارلمانها و دولتهای 2 کشور در سطح بالایی است که باید سعی شود از این مراودات جهت ارتقای روابط فی مابین در زمینه‌های مورد علاقه طرفین استفاده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به بحرانهای موجود در منطقه از جمله اقدامات گروههای تروریستی در کشورهای سوریه، عراق و کشورهای منطقه، تصریح کرد: امریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور با حمایتهای مالی و تسلیحاتی و تقویت گروه‌های تروریستی مرتکب اشتباه بزرگی شدند که امروزه مهار آن نیازمند همکاریهای جمعی و بین‌المللی همه کشورهای جهان است.

بروجردی گفت: ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و با توجه به اینکه تروریسم مرز نمی‌شناسد، نیازمند عزم جهانی و همکاری همگانی است و همکاری اطلاعاتی دو کشور می‌تواند یکی از موارد این همکاری‌ها باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن حملات عربستان سعودی به کشور ضعیف و بی‌دفاع یمن، گفت: حمله عربستان سعودی به یمن منجر به کشته شدن و زخمی شدن افراد غیرنظامی و ‌دفاع و هزاران کودک شده است که با هرمنطقی محکوم است.

وزیر دولت در امور خارجی ژاپن نیز در این دیدار ضمن یادآوری پیشینه تاریخی روابط 2 کشور به علاقمندی کشورش برای توسعه ارتباطات فیمابین اشاره کرد و گفت: هدف از سفر این هیئت، رایزنی جهت عملیاتی شدن زمینه‌های همکاری میان طرفین است.

وی افزود: همکاریهای علمی، هسته‌ای، پزشکی و محیط زیست از جمله زمینه‌های مورد علاقه کشور ژاپن برای توسعه ارتباطات دو کشور است که باید در کنار ارتباطات خوب پارلمانی و سیاسی فیمابین مورد توجه قرارگیرد.

«سونوئورا» همچنین با اشاره به فعالیت گروههای تروریستی ازجمله داعش درمنطقه، گفت: این گروه‌های تروریستی که تندروی ویژگی بارز آنها است، قطعاً هیچ جایگاهی در کشور ژاپن ندارند و مبارزه با آنها عزم و همکاری جامعه بین المللی را می‌طلبد و جامعه بین‌المللی باید برای تامین امنیت منطقه تلاش کند.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...