نسخه چاپی

آسیب خودتحریمی بانك‌ها بیشتر از تحریم‌هاست/مجلس بهFATF ورود میكند

نائب رئیس كمیسیون اقتصاد مجلس از ابلاغیه جدید برخی از بانكها مبنی بر لزوم خروج حساب های قرار گاه های اقتصادی سپاه از بانك ها برای پیوستن ان ها به FATF انتقاد كرد.

به گزارش نما؛ سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص فیش های نجومی و بررسی معاهده بین المللی FATF جلسه ای با وزیر اقتصاد داشتند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با انتقاد از خود تحریمی بانک ها علیه نهاد های اقتصادی وابسته به سپاه پاسداران ادامه داد: مخالفان FATF معتقد بودند با پیوستن به این معاهده بین المللی ایران به بیگانگان و دشمنان اجازه می دهد در حساب های نهاد های امنیتی و نظامی سرکشی کنند و علاوه بر این برای بدست آوردن امتیاز پیوستن به این معاهده، حساب های نهادهای تحریم شده از سوی غرب باید از بانک ها خارج شود که این اقدام نوعی خود تحریمی است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: یکی از آثار پیوستن به چنین معاهده ای، ابلاغیه اخیر بانک ها به مجموعه های اقتصادی سپاه از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء مبنی بر لزوم خروج حساب های این شرکت ها از بانک ها به دلیل تحریم های بین المللی سپاه است.

وی ادامه داد: در صورتی که بانک ها بخواهند به این معاهده بپیوندند باید قرار گاه های اقتصادی سپاه که در لیست تحریم های اروپا و آمریکا قرار دارند حساب هایشان را از بانک ها خارج کنند.

موسوی لارگانی افزود: خود تحریمی ها قبل از برجام بیشتر از تحریم ها به ما آسیب رساند امروز هم دوستان در قالب پیوستن به معاهده بین المللی در راستای ادامه تحریم ها قدم بر می دارند.

وی با بیان اینکه نمایندگان بر اعتراضات خود در خصوص پیوستن ایران به FATF پافشاری دارند گفت: قرار بود در این موضوع با وزیر اقتصاد صحبت کنیم اما به دلیل سفر های وزیر در هفته دولت جلسات برگزار نشد.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...