نسخه چاپی

محوریت تهاجم فرهنگی،تغییر سبك زندگی اسلامی

عکس خبري -محوريت تهاجم فرهنگي،تغيير سبک زندگي اسلامي

نگاهی به سبك زندگی جدید در كشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد، شیوه زندگی در بستر رشد و توسعه فناوری‌های روز و دگرگونی ارتباطات اجتماعی از شیوه‌های سنتی و چهره به چهره به شیوه‌های شبكه‌ای و مجازی تغییر كرده و همین موضوع بی‌توجهی به كانون خانواده، میل به استقلال و زندگی تجردی و... را به همراه داشته است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی «خانواده» را ابلاغ کردند. این سیاست‌های کلی، خانواده را واحد بنیادی و سنگ‌بنای جامعه اسلامی، کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام می‌داند و سمت‌وسوی حرکت نظام را در مسیر حفظ شالوده خانواده به منزله رکن اساسی جامعه با نگاه به آموزه‌های دینی و همچنین با توجه به آداب و سنن و فرهنگ ملی ایران که در تاریخ کهن این سرزمین ریشه دارد، تعیین می‌کند.
توجه به موضوع خانواده در اوضاع کنونی از جنبه‌های گوناگونی حائز اهمیت است. نگاهی به سبک زندگی جدید در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد، شیوه زندگی در بستر رشد و توسعه فناوری‌های روز و دگرگونی ارتباطات اجتماعی از شیوه‌های سنتی و چهره به چهره به شیوه‌های شبکه‌ای و مجازی تغییر کرده و همین موضوع بی‌توجهی به کانون خانواده، میل به استقلال و زندگی تجردی و... را به همراه داشته است. در کشور ما نیز میل به این سبک زندگی در طبقات خاصی از جامعه از چند سال پیش رواج پیدا کرده است که تبعات زیان‌بار فرهنگی و آثار روحی و روانی خاص خود را به دنبال خواهد داشت.
اما از نگاهی دیگر باید موضوع تهاجمات فرهنگی دشمنان را نیز مورد توجه قرار داد که اصل و بنیان خانواده را به عنوان مهد تربیت و پرورش انسان در جامعه دینی و انقلابی ما هدف قرار داده و به مدد تبلیغات و فرهنگ‌سازی خود در شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی درصدد تغییر نوع تلقی افراد جامعه از سبک زندگی و مفهوم اساسی خانواده هستند. رهبر فرزانه انقلاب در این‌باره می‌فرمایند: «اساس خانواده با امواج خیلی تند و بی‌رحمانه‌ تبلیغات غربی دچار تزلزل و تهدید است... بنابراین کار حمایت و حراست از بقای خانواده و حراست از خانواده، کار بسیار مهمی است.»
در چنین شرایطی نباید مقهور سیاست‌های دشمن شد و با کار جهادی همراه با خلاقیت و ابتکار در جهت مصون‌سازی خانواده گام برداشت و با کارهای بنیادین راه آسیب‌های بیشتر را سد کرد.

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...