نسخه چاپی

رییس مركز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با نما :

6 میلیون نفر طی جنگ در عراق، یمن و سوریه آسیب دیده اند/اجرای تعهدات FATF درست نیست

عکس خبري - 6 ميليون نفر طي جنگ در عراق، يمن و سوريه آسيب ديده اند/اجراي تعهدات FATF  درست نيست

علی اكبر ولایتی گفت : وظیفه بخشی از سازمان ملل متحد رسیدگی به وضعیت مردم بیگناهی است كه از بلایای طبیعی یا در جنگها دچار مصائب می شوند ،جمهوری اسلامی ایران در این مسیر در كنار سازمان ملل است.

به گزارش نما ، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار نما درباره مهمترین محورهای دیدار خود با استفان اوبرایان معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد گفت : در این جلسه در مورد معاونت سازمان ملل متحد و کمکهای این سازمان به اشخاصی که در جنگها و بلایای طبیعی دچار مشکل می شوند بحث و گفتگو شد.
ولایتی اظهار کرد: وظیفه بخشی از سازمان ملل متحد رسیدگی به وضعیت مردم بیگناهی است که از بلایای طبیعی یا در جنگها دچار مصائب می شوند که در این دیدار در مورد کمکهای انسان دوستانه بحث و گفتگو شد.
وی گفت: طی 4 سال اخیر قریب به 6 میلیون نفر در عراق، یمن و سوریه آسیب دیده اند که تعداد آنها رو به افزایش است.
ولایتی گفت: با توجه به نفوذ جمهوری اسلامی در این مناطق سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی تقاضای کمک کرد تا با همکاری سازمان ملل متحد هر چه بیشتر و زودتر به مشکلات مردم بی گناهی که در محاصره مناطقی چون تعز، هدف و اطراف دمشق هستند نجات یابند.
ولایتی اظهار کرد: جمهوری اسلامی آماده است تا از طریق هر راه و شیوه ای که سازمان ملل در جهت کاهش آلام مردم در مناطق بحران زده اعلام می کند به این کشورها یاری کند.
در این دیدار استفان اوبرایان گفت: ما برای دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در قبال نیازهای بشردوستانه درخصوص این مناطق (مناطق آسیب دیده) احترام قائل بوده و امیدواریم که سازمان ملل در جهت مساعدت به مردم جنگ زده در این مناطق به ویژه شهرهای تحت محاصره یاری نماید.
ولایتی همچنین در جمع خبرنگاران درباره اجرای تحریم ها علیه برخی نهادهای کشورمان در چارچوب FATF تعهدات گروه مالی مبارزه با پولشویی تصریح کرد: اجرای این تعهدات به هیچ عنوان درست نیست.
وی گفت:آن چه مسلم است هدف دستگاه های مالی بین المللی محروم کردن کشورمان از امکانات مالی و تسهیلات اقتصادی و مالی بین المللی است.
ولایتی تاکید کرد: این نوعی تحریم و محروم کردن جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی است که حتما نباید از ان تبعیت کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید با تحریم ها و محدودسازی های مالی علیه کشورمان مبارزه کنیم نه اینکه از آن تبعیت شود و در آن چارچوب حرکت کنیم.
علی اکبر ولایتی پس دیدار معاون بان کی مون در امور بشردوستانه در پاسخ به پرسش خبرنگار نما با هشدار درباره پیامدهای امنیتی اجرای تصمیمات نهادهای مالی بین المللی گفت:‌ دلیل تحریم قرارگاه خاتم و دیگر دستگاه ها وسازمان هایی که پیشتاز مبارزه با صهیونیست ها و حامیان صهیونیست ها هستند این است که این سازمان ها پیشتاز مبارزه با کشورهایی هستند که علیه اسلام و مبارزات ضدصهیونیستی حرکت می کنند.
وی افزود: این سازمان ها، دهه ها پرچمدار مبارزه با صهیونیسم و حامیان صهیونسیت ها بودند و مهم ترین علت تحریم آنان همین است.
ولایتی تاکید کرد : بد ون تردید این تحریم ها مانع از این نمی شود که سپاه قدس یا قرارگاه خاتم و همه مبارزانی که برای اعتلای اسلام فعالیت می کنند دست از مبارزه بردارند .
وی گفت : مبارزان ما اعم از داخلی، خارجی و منطقه ای و مبارزان در زنجیره مقاومت به علت تحریم ها دست از مقاومتشان بر نمی دارند .
ولایتی افزود: برای نمونه حزب الله لبنان را تحریم کردند اما حزب الله دست از مبارزه اش برنمی دارد یا بزرگان ما در این سلسله مقاومت به علت مقاومتشان تحریم شدند اما آنان از مقاومت دست بر نمی دارند .
وی گفت : اگر قرار باشد به علت مقاومت تحریم شوند و آنان نیز به علت تحریم دست از مقاومت بردارند که هر روز دایره این تحریم ها تنگ تر می شود بنابراین تحریم ها ادامه دارد و مقاومت نیز افزایش می یابد .
ولایتی تاکید کرد ‌: آنچه اهمیت دارد این است که خودی ها نباید از نقشه هایی که دشمنان طراحی می کنند تبعیت کنند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مقاومت ادامه یابد دشمنان می فهمند که تحریم ها بی فایده است و سرانجام آن که پیروز می شود مقاومت کنندگان هستند.
ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اجرای تعهدات گروه مالی مبارزه با پولشویی در کشورمان به صلاح است تصریح کرد : معلوم است که اجرای این تعهدات به صلاح کشور نیست و آن کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد و مقاومت کنندگان برنده می شوند.
وی هشدار داد : اگر کسی در مقابل این نوع تحریم ها ایستادگی نکند و ضعف نشان دهد طرف مقابل برنده می شود

۱۳۹۵/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...