نسخه چاپی

FATF در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است

معاون وزیر امور خارجه گفت: هم اكنون FATF در شورای عالی امنیت بحث می‌شود و نهایتا هر چیزی كه مجموعه نظام در این زمینه تصمیم بگیرد طبیعتا برای وزارت خارجه و مجموعه ارگانهای نظام لازم الاجراست.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجید تخت روانچی درباره تهیه فهرست بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام گفت: این موضوع در جریان است و از ابتدا ما به طور دقیق آن را رصد کردیم.

وی افزود: ما گزارش‌ها را به هیئت نظارت بر اجرای برجام ارسال کردیم و به طور دقیق رصد می کنیم که چه اقداماتی را طرف مقابل ما باید انجام می‌داد و سستی یا نقص در کارش است.

تخت‌روانچی گفت: تصمیم درباره نوع برخورد، با هیئت نظارت است که چه نوع برخوردی کند ولی از دید ما باید طرف‌های مقابل همانطور که تعهد کردند، عمل کنند.

وی در خصوص بحث FATF و ارتباط آن با برجام نیز گفت: یکی از مباحثی که در طول مذاکرات مورد بحث و تاکید بوده این است که ما استقلال خود را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنیم، ما در جهت همسان‌سازی سیستم مالی خود با سیستم مالی بین المللی مذاکراتی انجام دادیم که از جمله آنها بحث FATF است.

تخت‌روانچی افزود: هم اکنون FATF در شورای عالی امنیت بحث می‌شود و نهایتا هر چیزی که مجموعه نظام در این زمینه تصمیم بگیرد طبیعتا برای وزارت خارجه و مجموعه ارگانهای نظام لازم الاجراست.

۱۳۹۵/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...