نسخه چاپی

آغاز مانور ارتش روسیه در دریای خزر

روسیه كه تمرین جنگی اخیر نیروهای مسلح خود را در مناطق اروپایی این كشور به تازگی پایان داده است، امروز (دوشنبه) رزمایش منطقه قفقاز و خزر را با شركت 12500 نظامی و مجموعه های مختلف جنگ افزارها آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در هفت روز رزمایش هواپیماها، تانک ها و نفربرهای زرهی، توپخانه و ناوهای مستقر در حوزه نظامی فدرال جنوب روسیه، دریای خزر و سیاه شرکت دارند.

براساس برنامه اعلام شده، در جریان رزمایش، تاکتیک های جنگی مقابله با دشمن فرضی و جنگ افزارهای جدید تحویلی به نیروهای مسلح روسیه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

سنجش توان انجام عملیات فوری برای اقدام منسجم و انتقال نیرو به مناطق مورد نظر نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در رزمایش قفقاز و خزر روسیه است.

روسیه با توجه به همسایگی گرجستان و اوکراین در قفقاز و گرایش های نظامی و سیاسی این کشورها به غرب بویژه آمریکا و ناتو، توجه ویژه ای به افزایش توان دفاعی خود در منطقه دارد.

برپایه پیشینه، بیشترین عملیات تمرین جنگی نیروهای مسلح روسیه برای مقابله با تهدیدهای خارجی بویژه هشدار به پیشروی نظامی ناتو به نزدیک خاک این کشور، در منطقه قفقاز و دریای سیاه انجام می شود.

در رزمایش قبلی مناطق اروپایی روسیه که هفته گذشته پایان یافت و شامل قفقاز و استان کراسنادار واقع در ساحل دریای سیاه می شد و ناوگان دریای شمال این کشور نیز در آن مشارکت دارد، نیروهای روسی مستقر در حوزه فدرال جنوب و مناطق مرکزی، هوافضا و هوا برد در عملیات پیش بینی شده با انواع بالگردها و هواپیماهای رزمی و پشتیبانی، جنگ افزارها و تجهیزات زرهی شرکت داشتند.

افزون بر اینکه در جریان این عملیات دریای خزر شاهد تمرین جنگی ناوهای روسیه بود، چندی پیش نیز یک رزمایش موشکی دیگر در این منطقه آبی برگزار شد.

دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین و گرجستان روابط گسترده نظامی به عنوان همپیمان یا همکاری دوجانبه دارند و از موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.

۱۳۹۵/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...