نسخه چاپی

نیروهای یمنی ساحل غربی میدی را آزاد كردند

نیروهای یمنی ساحل غربی شهرك میدی را در مرز عربستان سعودی آزاد كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، نیروهای مشترک یمنی از آزاد سازی ساحل غربی شهرک میدی در عملیات گسترده ای در مرز با عربستان سعودی خبر دادند.

نیروهای ویژه ارتش و کمیته های مردمی یمن در پی نفوذ شماری از نظامیان سعودی به شهر مرزی میدی یمن در عملیاتی چهل تن از متجاوزان و مزدوران را به هلاکت رساندند و دهها تن از آنها را زخمی کردند و خسارات سنگینی نیز به آنها وارد کردند.

در استان مأرب یمن نیز شماری از افسران و سربازان اماراتی که در کنار مزدوران و در حمله به شهر صرواح می جنگیدند، کشته شدند.

نیروهای اماراتی در واکنش به این عملیات، مناطق مسکونی صرواح را با خمپاره گلوله باران کردند.

پس از حمله برق آسای نیروهای یمنی به گذرگاه مرزی الطوال از سمت جیزان، نیروهای یمنی مواضع مزدوران را نیز هدف قرار دادند. منابع نظامی اعلام کردند این عملیات منجر به تغییر معادله در منطقه شده است زیرا نیروهای یمنی که قبلاً موضع دفاعی داشتند اکنون ابتکار عمل را در این منطقه به دست گرفته اند.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی بر شهر نجران عربستان سعودی اشراف دارند و عملیات در این منطقه فقط درچارچوب کنترل و تسلط آتش نیست. نیروهای یمنی در همه جبهه ها به صورت منظم در حال پیشروی هستند. در عین حال، یک خودروی نظامی سعودی در غرب منطقه رقابة الخواض منهدم شد.

شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن گفت شهر نجران اکنون در محاصره نیروهای یمنی و تحت کنترل کامل آنهاست.

۱۳۹۵/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...