نسخه چاپی

آب شرب فریدونكنار وصل است/ رفع كدورت آب تا پایان هفته

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فریدونكنار با بیان اینكه آب شرب فریدونكنار وصل است، گفت: رفع كدورت آب شرب در فریدونكنار تا پایان هفته محقق می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، جعفر جعفرنیا دوشنبه‌شب در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در تشریح عملکرد امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار در طوفان اخیر، اظهار کرد: آب شرب مورد نیاز شهرستان فریدونکنار توسط هشت حلقه چاه در منطقه دابودشت آمل با آبدهی 190 لیتر بر ثانیه تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه 6 روستا نیز تحت پوشش این منابع آبی هستند، افزود: ظرفیت مخازن ذخیره آب در امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار 17 هزار و 500 مترمکعب است.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار تصریح کرد: بهره‌وری از ظرفیت این مخازن می‌تواند نیاز به آب شرب در زمان بحران برای فریدونکناری‌ها را تا 16 ساعت تأمین کند و این در حالی است که به‌دلیل کمبود موجودی مورد نیاز مجبور به استفاده مخازن ذخیره در حالت‌های عادی هستیم.

جعفرنیا با اشاره به وجود میزان بالایی از یون آهن در سفره‌های آب زیرزمینی دابودشت آمل، خاطرنشان کرد: علت کدورت آب شرب در شهرستان فریدونکنار همین موضوع است که تا پایان هفته برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه یون آهن در لوله‌های آب ته‌نشین می‌شود، اظهار کرد: وقتی آب در لوله‌های خط انتقال به جریان می‌افتد فشار ناشی از حرکت رو به جلوی آن منجر به کدورت آب می‌‌شود که در این زمینه باید برای شست‌وشوی کافی، شیرهای تخلیه در خط انتقال و شبکه نصب شوند.

جعفرنیا ادامه داد: صبح جمعه پس از وقوع طوفان تیم‌های تخصصی امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار با فراخوان انجام‌شده در محل کار حضور یافته و با برنامه‌ریزی، تلاش‌ها منجر به جلوگیری از هواگیری خط انتقال آب شرب فریدونکنار تا چند ساعت شد.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار با تقدیر از شهرداری فریدونکنار، خاطرنشان کرد: حمایت شهرداری فریدونکنار و کمک‌های چند شهر دیگر استان با اعزام و استقرار تانکرهای آبرسانی موجب شد تا بحران به‌وجود آمده کمی مدیریت شود تا مردم فشار کمتری را حس کنند اما به‌دلیل تفاوت فراوان در تأمین آب از طریق خط انتقال لوله‌کشی با تانکرها مردم این حرکت مدیریت بحرانی ما را لمس نکردند.

جعفرنیا با اشاره به افزایش مصرف آب در تابستان امسال، اظهار کرد: در این فصل با توجه به گرمای شدید هوا و ورود مسافران در مرحله تأمین آب با کمبود 50 لیتر بر ثانیه مواجه هستیم و در همین راستا موفق به ذخیره آب نمی‌شویم.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار گفت: هم‌اکنون آب در کل شهرستان وصل است و برنامه‌ریزی‌های دقیق و اقدامات جدی برای رفع کدورت موجود در آب شرب فریدونکنار را نیز داشته‌ایم تا تا پایان این هفته محقق می‌شود.

۱۳۹۵/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...