نسخه چاپی

نیوزیلندی ها علیه ملكه الیزابت

نتایج یك نظرسنجی در نیوزیلند نشان می دهد اكثریت مردم این كشور خواهان حذف ملكه انگلیس از راس ساختار حكومتی در این كشور و استقلال كامل هستند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نتایج یک نظرسنجی در نیوزیلند نشان می دهد اکثریت مردم این کشور خواهان حذف ملکه انگلیس از راس ساختار حکومتی در این کشور و استقلال کامل هستند.


گروه 'جمهوری نیوزیلند' با برگزاری یک نظرسنجی از مردم خواست تا نظر خود را در خصوص حضور ملکه انگلیس به عنوان رییس حکومت این کشور اعلام کنند.

براساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، اغلب مردم نیوزیلند تمایل دارند تا سمت ملکه الیزابت دوم به عنوان رییس حکومت این کشور حذف شده و یک نیوزیلندی به این سمت گمارده شود.

تارنمای محلی 'استاف' روز سه شنبه اعلام کرد این نظرسنجی حکایت از آن دارد که مردم نیوزیلند با تلاش برای حذف نشانه های استعمار گام رو به جلویی را برای تبدیل شدن به یک کشور جمهوری برداشته اند.

بر این اساس، 34 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با حضور ملکه انگلیس به عنوان رییس حکومت نیوزیلند موافق هستند در حالی که 59 درصد تغییر این قانون را خواستار شده اند.

در همین حال 44 درصد از شرکت کنندگان خواستار انتخاب مستقیم رییس حکومت نیوزیلند هستند و 15 درصد دیگر معتقدند رییس حکومت نیوزیلند باید توسط نمایندگان مجلس انتخاب شود.

نتایج نظرسنجی مشابه در دو سال گذشته نشان می داد 44 درصد از نیوزیلندی ها با تغییر ملکه الیزابت دوم به عنوان رییس حکومت این کشور موافق هستند.

مردم نیوزیلند سال گذشته در یک همه پرسی سراسری به حذف نشان انگلیس از پرچم خود رای دادند، اما در دور دوم این همه پرسی که اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، تلاش برای حذف نشان 'یونیون جک' از پرچم نیوزیلند ناکام ماند.

پرچم فعلی نیوزیلند که مردم به حفظ آن رای داده اند در سال 1869 برای نخستین بار مورد استفاده و سپس در سال 1902 به طور رسمی مورد پذیرش قرار گرفت.

۱۳۹۵/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...