نسخه چاپی

چرا در بارداری باید گردو بخوریم؟

خوردن گردو در بارداری باعث شده تا پس از زایمان پوست شكم زیبایی خود را حفظ كند و دچار ترك‌های پوستی نشود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک ماما در خراسان‌جنوبی، گفت: خوردن گردو در بارداری باعث شده تا پس از زایمان پوست شکم زیبایی خود را حفظ کند و دچار ترک‌های پوستی نشود.

«فرشته درایتی» اظهار کرد: گردو یک مغز مقوی و پرخاصیت بوده و بسیاری از مردم آن را در وعده‌ها و میان وعده‌های مختلف مصرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان در دوران بارداری به‌طور منظم و بر اساس اشتهای خود غذا بخورند، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه که حاوی اسید فولیک بوده و برای زنان باردار بسیار مفید است.

این ماما با بیان این‌که مواد غذایی دارای کافئین در دوران بارداری باید بسیار محدود شوند، افزود: کم‌کاری خفیف تیروئید در دوران بارداری به کاهش معنی‌دار هوش در کودکان منجر می‌شود.

درایتی با بیان این‌که گردو بهترین منبع منگنز و مس است، ادامه داد: هم‌چنین در دوران بارداری چون افزایش نیاز مادر به آهن بیشتر شده و به تنهایی از طریق غذا تأمین نمی‌شود، بنابراین مصرف گردو، جو دوسر یا جو یولاف به‌صورت فرنی یا حریره بادام به تأمین آهن کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زنان بارداری که در طول دوران بارداری شلغم پخته بخورند، فرزندشان بهتر و زودتر رشد کرده و زودتر راه می‌روند هم‌چنین در مقابل امراض مختلف مقاوم‌تر هستند.

این ماما افزود: مصرف ماهی‌های دریایی همراه با ادویه و سیر به افزایش هوش بچه کمک می‌کند البته با تعادل مصرف شود.

درایتی با بیان این‌که پیاده‌روی منظم به برطرف کردن یبوست زنان باردار بسیار کمک می‌کند، یادآور شد: برای کاهش تهوع در بارداری خوردن نان سبوس‌دار پیش از خارج شدن از رختخواب بسیار کمک‌کننده است، هم‌چنین خوردن صبحانه سبک شامل نان سبوس‌دار به همراه عسل یا غلات پخته بسیار به زن باردار کمک می‌کند.

وی با اشاره به ویتامین‌ها و عناصر معدنی موجود در گردو، یادآور شد: در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود داشته و مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز در گردو وجود دارد.

این ماما خاطرنشان کرد: گردو مقدار کمی سدیم یا نمک داشته، بهترین منبع منگنز و مس، حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B5 است.

۱۳۹۵/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...