نسخه چاپی

لغو روادید زائران اربعین امسال اجرا نمی‌شود

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی با بیان اینكه لغو روادید زائران قطعا امسال اجرا نخواهد شد، گفت: راهپیمایی زائران اربعین امسال با شعار «انی احامی ابدا عن دینی» برگزار می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه لغو روادید زائران قطعا امسال اجرا نخواهد شد، گفت: راهپیمایی زائران اربعین امسال با شعار «انی احامی ابدا عن دینی» برگزار می شود.

حجت الاسلام حمید احمدی در نشست خبری رونمایی از همکاری های موسسه تبیان و کمیته فرهنگی- آموزشی اربعین حسینی(ع) با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای پیاده روی اربعین حسینی افزود: ظرفیت موسسه تبیان می تواند به عنوان یک زیرساخت در حوزه اطلاع رسانی و آموزشی کمک بزرگی به ستاد اربعین انجام دهد.

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های کشور به ویژه ظرفیت موسسه تبیان در خدمت به شبکه اربعین استفاده کنیم.

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد زائران پیاده روی اربعین، جوانان فرهیخته هستند که آشنایی و دسترسی خوبی به فضای مجازی دارند. بنابراین مذاکراتی را با موسسه تبیان آغاز کردیم تا بتوانیم از این ظرفیت برای ارائه اطلاعات و فرهنگ سازی بهره ببریم.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: از مجموع ۱۴ کمیته در ستاد اربعین ۱۲ کمیته در ارتباط با مشاوران زائران اربعین قرار دارد و حدودا ۱۰ نفر مشاور آماده پاسخگویی به سئوالات زائران اربعین از طریق سایت موسسه تبیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پاسخگویی به سئوالات حدود ۲۴ ساعت زمان می برد اما با نزدیک شدن به اربعین این مدت به حدود ۲ تا ۳ ساعت کاهش می یابد.

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی گفت: در بحث دریافت ویزا و خروج از مرز و همچنین مسائل مربوط به حمل و نقل، زائران ما با مشکلات بیشتری مواجه هستند و پیش بینی می کنیم بیشترین سئوالات در این زمینه ها باشد و آموزش ها در این موارد پیش بینی شده است.

وی افزود: زائرانی که از طریق سامانه سما برای پیاده روی اربعین ثبت نام می کنند به آنها روز سفر و مکان خروج از مرز اعلام می شود تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده با کشور عراق و همچنین دیگر کشورهای مربوطه برای پیاده روی اربعین رنگ قرمز به عنوان نماد پیاده روی اربعین حسینی امسال در نظر گرفته شده است و همچنین پیاده روی امسال با شعار «انی احامی ابدا عن دینی» برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی در مورد لزوم روادید برای خروج از کشور در پیاده روی اربعین تاکید کرد: دولت عراق روی موضوع روادید تاکید جدی دارد و بحث لغو روادید به طور قطع برای اربعین امسال اجرا نخواهد شد.

وی در مورد هزینه های روادید هم گفت: هزینه روادید برای زائران اربعین تغییری نکرده و همانند سال قبل است.

۱۳۹۵/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...