نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی سیل آسا به كشور

كارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه سیل آسا به كشور و فعالیت آن در شمال غرب و استان های سواحل خزر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمد اصغری با بیان اینکه کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور بیشتر است، گفت: این کاهش دما تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

اصغری با اشاره به اینکه این روزها سفرهای تابستانی به اوج خود می رسد، گفت: مطمئناً هموطنان به مناطقی خواهند رفت که هوایی خنک تر داشته باشد و کاهش دما در تمامی نقاط کشور فراگیر خواهد بود.

وی از واردشدن جبهه هوای سرد از شمال غرب کشور خبر داد و افزود: سرعت این جبهه هوایی زیاد است که این موضوع در این موقع از سال می تواند خطرناک باشد و احتمال وقوع رگبارهای سیل آسا وجود دارد.

اصغری با اشاره به صدور اطلاعیه سازمان هواشناسی به برخی از شهرهای شمالی کشور گفت:‌ سرعت زیاد سامانه وارد شده از شمال غرب کشور موجب بروز باران های سیل آسا خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد : کسانی که قصد سفر به نقاط شمالی کشور را دارند، حتما مجهز سفر کنند.

وی ادامه داد: اوج بارندگی ها را از سه شنبه بعد از ظهر تا چهارشنبه بعد از ظهر برای اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می کنیم.

اصغری گفت: پنجشنبه این موج بارندگی ها خود را به استان های گلستان و مازندران می رساند و قابل توجه خواهد بود.

وی افزود: پنجشنبه بارش های سیل آسا شمال شرق کشور را نیز دربر خواهد گرفت و پدیده غالب رگبار و رعد و برق است.

اصغری گفت: بارش ها در آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: در جنوب شرق کشور نیز پدیده غالب ، گرد و خاک خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا بادهای 120 روزه جنوب شرق کشور تا پایان شهریور به پایان می رسد ؟ گفت :‌ اینگونه نیست که بگوییم این بادها در انتهای شهریور به پایان می رسد ، ولی از شدت آن کاسته خواهد شد.

اصغری درباره وزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور نیز گفت : وزش باد و گرد و خاک در عراق به استان های جنوب و جنوب غرب کشور از جمله ایلام و خوزستان و بوشهر نیز ورود خواهد کرد.

وی از مواج بودن خلیج فارس طی امروز و فردا خبر داد و افزود:‌ سواحل شمالی کشور نیز در چند روز آینده مواج خواهد بود که از هموطنان خواستاریم از شنا کردن در دریای خزر خودداری کنند.

۱۳۹۵/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...