نسخه چاپی

تعطیلی فرودگاه لندن در پی اعتراضات

در پی تصرف باند فرودگاه شهر لندن از سوی معترضان جنبش «جانِ سیاهپوستان اهمیت دارد» مقام‌های فرودگاه مجبور شدند تمامی پروازهای این فرودگاه را لغو كنند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، سخنگوی فرودگاه لندن گفت: «باند فرودگاه به دلیل حضور معترضان بسته شده است. نیروهای پلیس در محل حضور دارند. از مسافران به دلیل مشکلات به وجود آمده در برنامه سفرشان عذرخواهی می‌کنیم.»

افسران پلیس انگلیس تلاش می‌کنند معترضان را از باند فرودگاه شهر لندن متفرق کنند.

تلاش پلیس لندن برای متفرق کردن معترضان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» از باند فرودگاه

در پی این اعتراضات، تمامی پروازها به مقصد زوریخ، ژنو و گرنزی لغو شد. این در حالی بود که سایر پروازهایی که قرار بود در این فرودگاه به زمین بنشینند نیز به فرودگاه‌های دیگر منتقل شدند.

7de2900b-4f15-49cf-bf28-03e15b6f003f.jpg


تصویری از فعالان جنبش «جانِ سیاهپوستان اهمیت دارد» در باند فرودگاه لندن


به گزارش مجله «ایونینگ استاندارد»، تظاهرات‌کنندگان برای رسیدن به باند فردوگاه با قایق از منطقه «رویال داکز» عبور کردند و خود را به باند فرودگاه رساندند.

جنبش « جانِ سیاهپوستان اهمیت دارد» در سال 91 (2012 ) پس از آن تشکیل شد که ترایوون مارتین، نوجوان سیاهپوست بی‌دفاع امریکایی به ضرب گلوله افسرِ پلیسِ امریکا به قتل رسید.

در اوایل مرداد نیز اعضای این جنبش، در پنجمین سالروزِ قتلِ یک جوانِ سیاه‌پوست به نام مارک داگِن، اعتراضاتِ گسترده‌ای برپا کردند.

مارک داگِن در مرداد 90 زمانی که 11 افسر پلیس وی را درشهر تاتنهام به ظن همراه داشتن اسلحه غیرقانونی متوقف کردند، به ضرب گلوله پلیس انگلیس به قتل رسید.

این درحالی بود که بنا بر اسناد و شواهد، وی سلاحی به همراه نداشت.

۱۳۹۵/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...