نسخه چاپی

وزارت دفاع آمریكا:

قایق سپاه در 90 متری ناو آمریكایی

سخنگوی پنتاگون گفته است فرماندهان ناوهای آمریكایی حق دفاع ذاتی از خود را دارند ولی ایالات متحده آمریكا نمی خواهد وارد تنشی ناخواسته با نیروهای سپاه شود.

به گزارش نما مقامات وزارت دفاع آمریکا مدعی شدند روز یکشنبه هفت قایق تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک ناو آمریکا در خلیج فارس نزدیک شدند و این ناو مجبور شده است برای جلوگیری از برخورد ، تغییر مسیر دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه های آمریکایی " جف دیویس " سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه مدعی شد هفت قایق تندرو سپاه پاسداران در منطقه ای در مرکز خلیج فارس به ناو آمریکایی " یو اس اس فایر بولت" نزدیک شده اند.وزارت دفاع آمریکا: قایق سپاه در 90 متری ناو آمریکایی

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی این سی و یکمین مواجهه نیروهای دریایی سپاه پاسداران با ناوهای آمریکایی در سال جاری میلادی است، در حالی که بر اساس آمارها در سال گذشته نیروهای ایرانی 23 بار به ناوهای آمریکایی نزدیک شده اند.

به گفته دیویس سه قایق از هفت قایق سپاه به فاصله کمتر از 500 متری ناو آمریکایی نزدیک شده و مانو داده اند و یکی از آنها که حدود 30 سرنشین داشته تا فاصله 90 متری ناو آمریکایی نزدیک شده و در مقابل آن ایستاده است و ناو "فایر بولت " برای جلوگیری از برخورد تغییر مسیر داده است.

جف دیویس با غیر ایمن و غیر حرفه ای خواندن این اقدام قایق های سپاه ، گفته است:" فرماندهان ناوهای آمریکا حق دفاع از خود را دارند اما ما نمی خواهیم وضعیتی پیش آید که به دلیل سوءمحاسبه، از این حق در حالی که نیازی به آن نیست ، استفاده شود."

همچنین مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز دیروز با اشاره به مواجهه قایق های سپاه با ناو آمریکایی در خلیج فارس گفت: این حوادث و این نوع اقدامات مایه نگرانی است و می تواند بی آنکه لازم باشد تنش بین ایران و آمریکا را افزایش داده و سبب تنش های بیشتر منطقه ای شود."

مقام های نظامی آمریکا می گویند نزدیک شدن قایق های تندرو سپاه به ناوهای آمریکایی در روزها و هفته های گذشته به نحو محسوسی افزایش داشته است.

هفته پیش ژنرال " ووتل " فرمانده مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) نیز با ابراز نگرانی از افزایش مانورهای قایق های سپاه در اطراف ناوهای آمریکایی در منطقه، هشدار داده بود در صورت اشتباه محاسبه ممکن است این اقدامات به گفته او " تحریک آمیز و غیر حرفه ای" قایق های سپاه، منجر به برخورد نظامی دو کشور در منطقه شود.

مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا کنون به ادعاهای مقامات نظامی آمریکا در این باره واکنشی نشان نداده اند.

مقامات نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده اند با دقت کامل همه تحرکات نظامیان آمریکایی در منطقه خلیج فارس را در نظر داشته و از حریم دریایی کشور محافظت می کنند.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...