نسخه چاپی

راهبرد چهارگانه مشعل برای مقابله با رژیم صهیونیستی

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) راهبرد چهارگانه‌ای را برای اداره نزاع با دشمن و تحقق پیروزی در سایه اختلال در موازنه قدرت ارائه داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: نخستین راهبرد برگه‌های قدرت است که به هر شیوه‌ای باید در پی دستیابی به آن باشیم و غزه نمونه بارزی از آن است.

وی افزود، دومین راهبرد تحقق وحدت ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی است. سومین راهبرد عبارت است از وحدت امت اسلام و در رأس آن ها اردن اما راهبرد چهارم در پیش گرفتن یک سیاست شفاف و پاک است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه خاطرنشان کرد: ما هرگز خواستار سیاستی متناقض با اصول و ارزش‌های ملی خود نیستیم بلکه به دنبال استفاده از فرصت‌ها هستیم؛ هرچند این فرصت‌ها کم باشد. با حسن ظنی که نسبت به تمامی فلسطینیان داریم، در تلاش برای مقابله با محاصره ظالمانه، تجاوزات دشمن، دودستگی و اختلافات داخلی هستیم و سعی در تقویت روابط با کشورهای عربی داریم.

خالد مشعل ضمن ابراز اطمینان نسبت به تحقق پیروزی و پیشبرد پروژه فلسطین، تأکید کرد: ما اطمینان داریم که قادر به پیشبرد پروژه ملی خود با امت اسلامی که همیشه حامی و پشتیبان ما بوده است، خواهیم بود و به خداوند بزرگ توکل داریم و اطمینان داریم که پیروز خواهیم شد.

مشعل تصریح کرد: حماس هرگز وبالی بر گردن هیچ طرفی نخواهد بود و بر امنیت و آرامش سراسر امت اسلامی حریص است. نبرد ما با رژیم صهیونیستی تنها در سرزمین فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی گفت: حماس هرگز راه حلی که به ضرر فلسطین یا اردن باشد را نخواهد پذیرفت. ما قادریم وحدتی همه‌جانبه را میان اردن و فلسطین محقق کنیم؛ به گونه‌ای که ضرری به هیچ یک از طرفین وارد نشود.

وی اظهار داشت: ملت فلسطین در مرحله بسیار سختی قرار دارد و موازنه قدرت در روزهای ضعف ضربات سختی به ما وارد کرده است. شاید سیاستمداران تلاش‌هایی برای ایجاد راه‌حل‌هایی در چنین روزهایی کرده‌اند اما ما می‌گوییم که قرار داشتن در حالت ضعف نباید هرگز ما را وادار به در پیش گرفتن راه‌حل‌هایی اشتباه کند.

مشعل همچنین بر ضرورت پایبندی به اصول تأکید کرد و گفت: اصل و جوهر فلسطین قدس، مقدسات، حق بازگشت، آزاد سازی کامل این سرزمین، بازگشت آوارگان و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی است و پس از آن پای در عرصه سیاست خواهیم گذاشت.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...