نسخه چاپی

۹۷ درصد از مساحت كشور مستعد بروز زلزله است

معاون سازمان مدیریت بحران كشور با اشاره به اینكه ۹۷ درصد از مساحت كشور مستعد بروز زلزله با شدت متوسط یا بالا است، گفت: ۷۵ درصد مراكز جمعیتی در این مناطق مستقر هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، بهنام سعیدی در همایش «صدای آب نمی آید» که صبح چهارشنبه به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: ایران در حوزه حوادث طبیعی از ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه ۴۵ رخداد طبیعی در دنیا وجود دارد، گفت: بیش از ۳۰ مورد آن از جمله سیل، زلزله و گرد و غبار در کشور ایران به وقوع می پیوندد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور، بیان کرد: طی ۳۰ سال در کشور ایران ۱۵۰ هزار نفر بر اثر سیل و زلزله کشته شدند.

وی با اشاره به اینکه در ۹۷ درصد از مساحت کشور ایران زمینه زلزله با شدت متوسط یا بالا وجود دارد، گفت: ۷۵ درصد مراکز جمعیتی در کشور با خطر وقوع سیل رو به رو است.

سعیدی خاطر نشان کرد: این در حالی است که حدود ۸۰ درصد مناطق در کشور گرم و خشک بوده و زمینه پدیده گرد و غبار نیز فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش در این شرایط نقش بسیار مهمی دارد، افزود: تاکنون علم نتوانسته زلزله را پیش بینی کند اما با اقداماتی می توان میزان تلفات را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه امروز بحران آب یک هشدار جدی است، بیان کرد: کوچکترین فعالیت های مردم جامعه در وضعیت آب و آینده دنیا موثر است.

معاون سازمان مدیریت بحران گفت: متوسط بارندگی در دنیا ۸۳۱ میلیمتر است که این میزان در کشور ایران رقمی حدود ۲۵۰ میلیمتر است و نشان از وضعیت نامناسب در کشور دارد.

وی با تاکید بر ابنکه در این شرایط مدیران باید موضوع مدیریت آب را در دستور کار قرار دهند، افزود: آموزش نقش بسیار مهمی در زمان بحران و نجات آسیب دیدگان دارد.

سعیدی با بیان اینکه هریک از افراد باید سفیر و پیامبری برای صرفه جویی در آب باشند، اضافه کرد: صرفه جویی امری است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و فرهنگ صرفه جویی آب باید جزء لاینفک زندگی مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مدیران و فرهنگ سازی در میان مردم، می تواند در این حوزه بسیار مهم باشد چراکه نجات یک انسان نجات بشریت است.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...