نسخه چاپی

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای بین المللی امنیت برقرار كرده است

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) گفت: امنیت در دریاها و آب های بین المللی و آزاد به واسطه حضور ناوگروه های نیروی دریایی ارتش برقرار است.

به گزارش نما به نقل از میزان، امیر دریادار غلامرضا بیغم روز چهارشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش از آبهای آزاد اظهار داشت: البته این به معنی نبود مشکل و تهدید و ریشه کنی خطر دزدان دریایی نیست و این تهدیدها بوده و خواهد بود زیرا منافع برخی کشورهای استکباری هنوز در حضور شوم دزدان دریایی در منطقه است.

جانشین فرمانده نداجا ابراز داشت: پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز دکل ناوگروه های اعزامی جمهوری اسلامی موجب برقراری این امنیت و ایجاد ترس و هراس در دل دشمنان و دزدان دریایی شده است.

دریادار بیغم اشاره کرد: اعلام حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دل دریاها موجب قوت قلب سایر کشورها و کشتی هایی می شود که در پناه کشتی های ایران عبور می کنند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) افزود: امنیت اقتصاد دریاپایه، خطوط کشتیرانی و مواصلاتی دریایی کشور درپناه حضور ناوگروه های اعزامی به آب های آزاد برقرار است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد اعزام ناوگروه چهل و سوم نداجا به ماموریت آب های بین المللی و آزاد نیز هستیم ، افزود : این ناوگروه موسوم به صلح و دوستی علاوه بر انجام ماموریت حفاظت از خطوط و مواصلاتی و برقراری امنیت در دریا ، بازدیدی از کشور پاکستان خواهد داشت.

بیغم خاطرنشان کرد: این ناوگروه علاوه برماموریت های یاد شده بازدیدی نیز از مناطق دریایی پاکستان و دیدار با مقام های عالی رتبه آن نیرو خواهد داشت که این اقدام در راستای تحکیم و تقویت روابط بین دو نیرو انجام می شود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد : در انتهای این بازید ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از ناوهای لاوان ، فلاخن ، تبرزین و کنارک تمرین مشترکی با نیروی دریایی ارتش پاکستان انجام خواهد داد.

فرمانده ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی رزمی تنب به استعداد 325 نفر 30 تیر امسال به ماموریت آب های آزاد و بین المللی جهت حفظ امنیت خطوط کشتی رانی و مواصلاتی اعزام شد واین ناوگروه پس از شش هزار و 600 مایل دریایی را در مدت سفر خود طی کرده است.

ناخدا یکم عرشه آریا شفقت رودسری افزود : رهگیری یک هزار و 342 فروندیگان شناوری و پروازی نظامی وغیر نظامی،شناسایی 19 فروند یگان پروازی و شناوری نظامی فرامنطقه ای، برقراری ارتباط با 18 فروند کشتی تجاری ونفتکش عبوری و اعلام امادگی همکاری در صورت درخواست، برقراری ارتباط با هشت فروند کشتی تجاری و نفتکش ایرانی و همراهی و اسکورت انها ، نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه هفت نفر خدمه در ابهای متلاطم اقیانوس هند، دو هزار و 578 ساعت آموزش در مدت ماموریت انجام شد.

ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با استقبال جانشبن فرماندهی این نیرو صبح امروز پس از 48 روز دریانوردی به میهن اسلامی بازگشت و در منطقه یکم این نیرو پهلو گرفت.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...