نسخه چاپی

اختصاصی نما

تروریسم میوه درخت ملعونه؛ مسئولیت امت اسلامی در مقابل آل سعود چیست؟

عکس خبري -تروريسم ميوه درخت ملعونه؛ مسئوليت امت اسلامي در مقابل آل سعود چيست؟

به یقین اوج وقاهت و بی كفایتی آل سعود را می توان ماجرای و اتفاقات تلخ رخ داده درحج سال گذشته دانست كه فاجعه تلخ منا در صدر آن قرار دارد. این حادثه تلخ نشان داد كه رژیم سفاك سعودی دركنار تبدیل شدن به مبنعی برای ایجاد شرارت و تفرقه در میان امت اسلامی،توانایی مدیریتی برای یك اجتماع انسانی را هم ندارد.


گزارش از میثم پوراعظم- امسال مراسم حج در شرایطی برگزار می شود که شمیم وحدت بخش زائران ایرانی از سرزمین وحی به مشام نمی رسد.
به جرأت می توان مراسم حج را تنها بخش از فروع دین دانست که به مثابه نمایشگاهی برای نمایش قدرت و وحدت امت اسلامی عمل می کند.این مناسک روح بخش، در کنار جاذبه های فراوان معنوی بستری بی نظیر برای ایجاد وحدت و افزایش قدرت امت اسلامی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام است.
اما با این وجود متاسفانه شاهد آن هستیم که سردمداران وهابی آل سعود در مدت سیطره غاصبانه خود بر سرزمین وحی همواره به دنبال گرفتن این ظرفیت از مراسم عبادی _ سیاسی حج بوده اند و نه تنها از آن برای بالابردن همگرایی میان امت اسلامی استفاده نکرده، بلکه با رفتارهای تفرقه افکنانه خود سعی در افزایش اختلاف میان فرق مختلف اسلامی استفاده می کند.
برخورد توهین آمیز با زائرین کشورهای مختلف، انتشار کتب ضاله در میان حجاج و رفتارهای خشن همچون ضرب و شتم زائران شیعه در بقیع را می توان از جمله اقدامات پلید دانست.
به یقین اوج وقاهت و بی کفایتی آل سعود را می توان ماجرای و اتفاقات تلخ رخ داده درحج سال گذشته دانست که فاجعه تلخ منا در صدر آن قرار دارد. این حادثه تلخ نشان داد که رژیم سفاک سعودی درکنار تبدیل شدن به مبنعی برای ایجاد شرارت و تفرقه در میان امت اسلامی،توانایی مدیریتی برای یک اجتماع انسانی را هم ندارد.
اما در ادامه همین سیاست های کثیف، امسال شاهد آن بودیم که با سنگ اندازی حکام سعودی زوار ایرانی از شرکت در مراسم حج ابراهیمی بازماندند. این اقدام به واقع نمونه ای صریح از واژه قرآنی "سد عن سبیل الله" است.
در شرایطی که حجاج کشورمان از برگزاری مناسک حج محروم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به شرکت کنندگان کنگره عظیم حج، از حاکمان فاسد و بی لیاقت عربستان با عنوان "شجره ملعونه" نام بردند.
در واقع تعبیر حکیمانه مقام عظمی ولایت بر گرفته ازآیه‌ی ۶۰ سوره‌ی مبارکه اسراء است که می فرماید: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً»
در همین آیه شریفه بر وجود درخت ملعونه به عنوان وسیله امتحان مردم تصریح شده است.
از سویی،حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظلّه) در بخش دیگری از پیام خود بر شناخت حکام بی ایمان آل سعود و مسئولیت ملت ها و دولت های اسلامی در گرفتن گریبان آنان به جهت انجام اقدامات شرورانه گوناگون تأکید کردند.
بر همین اساس،بایدشجره منحوس آل سعود که تنها یکی از میوه های آن ایجاد گروه های وحشی تکفیریست، به مثابه وسیله ای برای امتحانامت اسلامی دانست. تا نشان دهند که چقدر در مقابله با عناصر فاسد و بی ایمان احساس مسئولیت می کنند و آیا به همان اندازه که انجام عبادات شخصی و فردی را بر خود واجب می دانند، در قبال سعادت کل امت اسلامی و مبارزه با طواغیت هم به ندای الهی در قرآن کریم و سنت پیامبر اعظم(صل الله علیه و آله) پاسخی مناسب خواهند داد؟
اینها پرسش هایی اساسی ست که ملت های اسلامی دادن پاسخی مناسب به آن را به عنوان یک وظیفه شرعی و فارق از گرایشات مذهبی بر خود واجب بدانند.
بی شک مراسم کنگره عظیم حج فرصتی مناسب برای اندیشیدن در این خصوص خواهد بود.


۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...