نسخه چاپی

پاسخ سازمان غذا و دارو درباره آزاد بودن قیمت‌گذاری دارو

طبق اعلام سازمان غذا و دارو، زمانی تولیدكنندگان دارو می‌توانند خواهان قیمت‌گذاری آزاد باشند كه تمام قواعد تجارت بین‌الملل و بازار آزاد در كشور اعمال شود.

به گزارش نما ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره خبری مبنی بر " از داروساز اصرار، از وزارت بهداشت انکار" توضیحاتی ارائه کرده که بدین شرح است:

سازمان غذا و دارو علی‌رغم مقاومت‌های شدید سازمان‌های بیمه‌گر، مصرف‌کنندگان دارو و حتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در حد مقدورات نسبت به اصلاح قیمت داروهای تولید داخل اقدام و تلاش کرده است در هر حال شرایطی قیمت داروهای زیان‌ده را بازنگری کند.

با توجه به تلاش‌های این سازمان، تولید کنندگان می‌بایست این نکته را مورد توجه قرار دهند که در کشوری که اکثریت تولیدکننده‌ها خواستار ممنوعیت واردات و بستن مرزهای کشور هستند، چگونه می‌توان پذیرفت که قیمت‌گذاری دارو را رها کرد.

قاعدتا زمانی تولیدکنندگان می‌توانند خواهان قیمت‌گذاری آزاد باشند که تمام قواعد تجارت بین‌الملل و بازار آزاد در کشور اعمال شود و سازمان‌های بیمه‌گر امکان خرید، تامین و پوشش قیمتی هر دارویی با استانداردهای لازم و قیمت حداقل را فارغ از تولید داخل بودن آن فرآورده را داشته باشند.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...