نسخه چاپی

تركیه شمال سوریه را بمباران كرد

جنگنده بمب افكن های اف ۱۶ نیروی هوایی تركیه در پانزدهمین روز عملیات موسوم به سپرفرات در شمال سوریه، پنج هدف متعلق به گروه تكفیری – تروریستی داعش در شمال سوریه را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ستاد فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرد این عملیات بین ساعات ۱۴.۳۳ – ۱۴.۰۸ به وقت محلی ( ۱۶.۰۳ – ۱۵.۳۸ به وقت تهران) صورت گرفته است.

بنابر این اطلاعیه در این عملیات چند دستگاه خودروی متعلق به داعش که سلاحهای سنگین حمل می کردند، مورد هدف قرار گرفته شد.

ترکیه ۲۴ اوت عملیات گسترده ای با عنوان سپرفرات در شمال سوریه شروع کرده است. هدف ترکیه در ابتدا پاکسازی عناصر داعش از مرزهای این کشور به عرض ۹۸ کیلومتر و عمق ۴۵ کیلومتر عنوان شده است.

در دو هفته ای که از این عملیات می گذرد درگیری رودر رو بین ارتش ترکیه و عناصر داعش روی نداده و در دو مورد حمله موشکی داعش به تانکهای ترکیه پنج تن از نظامیان کشته و شش تن نیز زخمی شده اند.

گفته می شود پیشروی نیروهای ترکیه با همراهی عوامل ارتش آزاد سوریه در منطقه ادامه دارد و هدف بعدی بعداز جرابلس، اعزاز و الراعی الباب می باشد.

ترکیه در اجرای این عملیات همواره با ادعای اینکه در راستای حق دفاع از خود و مطابق قوانین بین المللی حرکت کرده و ضمن دور ساختن عناصر تروریستی از مرزهای خود، می خواهد منطقه را برای بازگشت آوارگان سوری امن کند.

در این راستا امروز بعداز دو سال مرز کارقامیش ترکیه با سوریه باز شد و اولین گروه ۲۵۰ نفره از مردم جرابلس بطور داوطلبانه به شهر خود باز گشتند.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...