نسخه چاپی

كلاس زندگی در مریخ!/برگزاری دوره جدید دانشگاهی در استرالیا

به گزارش نما - ایرنا نوشت: همگام با افزایش تب زندگی در خارج از کره زمین، دانشگاهی در استرالیا کلاس چگونگی زندگی و بقا در سیاره مریخ را به طور رایگان برای علاقه مندان این سیاره سرخ برگزار می کند.

این کلاس مجازی 12 ساعته با عنوان 'چگونگی بقا در مریخ: علم اکتشاف مریخ توسط انسان' توسط دانشگاه موناش استرالیا برگزار می شود و در آن اصول اولیه زندگی و بقا در مریخ آموزش داده می شود.
'یاسمینا لازندیک' فضانورد و 'تینا اورتون' شیمیدان از جمله اساتید این دوره آموزشی از دانشگاه موناش هستند که در چهار جلسه سه ساعته چگونگی زندگی در فضای بدون آب، غذا و هوای مریخ را آموزش خواهند داد.
از جمله نکاتی که در این دوره یک ماهه آموزش داده می شود می توان به چگونگی تهیه غذا و تولید انرژی برای ایجاد آب و اکسیژن اشاره کرد.
'لازدیک' از مدرسان این دوره گفت مریخ بسیار سرد است، دمای هوا در این سیاره در شب ها به منفی 100 درجه می رسد و روزها این دما تا مثبت 15 درجه افزایش می یابد.
مریخ نزدیک ترین سیاره به زمین بوده و بیش از هر سیاره دیگری در منظومه شمسی مورد مطالعه قرار می گیرد. دانشمندان معتقدند این سیاره تنها سیاره ای است که انسان ممکن است بتواند در آن زندگی کند.
تاکنون بیش از دو هزار و 500 نفر در این دوره ثبت نام کرده اند و قرار است اواخر ماه اکتبر این دوره آموزشی آغاز شود.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...