نسخه چاپی

گناه ضد‌بشری

هادی محمدی

جرم اين جنايت در يك نگاه حداقلي كه آنها مقصر هستند و قدرت اداره امور حج را ندارند، ‌آنقدر بديهي است كه نياز به برهان ندارد و آنچه اين جرم را به وقاحت تبديل مي‌كند، آن است كه حاكمان سعودي با از بين بردن تمامي اطلاعات و فيلم‌‌هاي هزاران دوربين مداربسته و جلوگيري از يك تحقيق منصفانه، حتي به خود اين زحمت را ندادند كه با خانواده‌‌هاي قربانيان منا و سقوط جرثقيل در مكه همدردي و از آنها عذرخواهي كنند، اين وقاحت وقتي كامل‌تر مي‌شود كه در پرداخت ديه جانباختگان و در انجام مناسك حج براي ايران و چند كشور ديگر نيز در سال جاري كارشكني علني مي‌كنند و گناه خود را با اتهام به ديگران مي‌پوشانند. اين تنها جرم آل‌سعود نيست بلكه تفكر و گفتمان وحشي آنها از مرز جان حجاج بيت‌الله‌الحرام كه بايد در امنيت كامل باشند نيز فراتر رفته و به نماد خونريزي و وحشي‌گري و تروريسم تكفيري در جهان تبديل شده و همه غرب آسيا و شمال آفريقا را فرا گرفته است.

آيا در جهان كسي هست كه با وجدان انساني سخن بگويد و در جنايات آل‌سعود ترديد كند؟ آل‌سعود همه جنايت‌‌هاي تروريستي را با نام اسلام انجام مي‌دهد تا از اين طريق به ارباب و حامي جهاني خود در تل‌آويو و واشنگتن خدمت راهبردي كند و اساساً اين گناه و جنايات سعودي امكانپذير نيست، مگر با حمايت و پشتيباني و خواست امريكا و اسرائيل. اگر سازمان ملل، شوراي حقوق بشر، شوراي امنيت، سازمان همكاري‌هاي اسلامي، اتحاديه عرب و مجامع بين‌المللي و اسلامي سكوت كرده‌اند، دو عامل اصلي موجب نجات آل‌سعود از همه گناهان ضدبشري است؛ ابتدا اينكه با دلارهاي نفتي همه دهان‌ها را بسته‌اند و سخن به مزدها و قلم به مزدها را خريده‌اند و ثانياً اينكه امريكا و غرب منافع خود را در حفظ نظام وحشي آل‌سعود و وهابيت تفكيري مي‌داند. وقاحت غربي‌ها آن است كه حتي در رسانه‌هاي خود وقتي در تنگناي افكار عمومي قرار مي‌گيرند، گناه خود را پشت سر روابط و شركت با سعودي‌ها، يعني مجراي كسب دلارهاي نفتي سعودي قرار داده و سرپوش مي‌گذارند. بركت خون شهداي منا و مكه و تمامي مردم بي‌گناه در منطقه كه قرباني جنايات تروريسم تفكيري – وهابي هستند، در اين است كه چهره نفاق و نقاب فريب آنها را برملا مي‌كند و آنها را در بدترين موقعيت قرار مي‌دهد.

در اين گناه مشترك، امريكا و غرب شيطان بزرگ و آل‌سعود شيطان‌هاي كوچك و حقيري هستند كه بقاي خود را در استمرار جنايت و سياست‌هاي ضدبشري قرار داده‌اند. يك نهضت انساني و اسلامي و وجدان‌هاي پاك جهان بايد با تلاش‌هاي خود اين پرده فريب، جنايت و خودكامگي را به زير كشيده و جان‌هاي بشري را نجات و مصيبت سكوت در برابر جنايت را پايان دهند.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...