نسخه چاپی

دادخواست دولت كانادا علیه خاوری

صدر اعظم كانادا در دادخواستی از مسئولان كانادا تقاضا كرده است كه نسبت به اینكه اقامت خاوری در این كشور با توجه به قوانین بوده است یا خیر، تحقیقات لازم را انجام دهند.


به گزارش نما به نقل از افکار نيوز، صدر اعظم کانادا، استفان هارپر در اين دادخواست که در سايت پتيشن آنلاين منتشر شده، آورده است:ما به دنبال پيگيري براي درخواست محمودرضا خاوري مبني بر اقمتش در کانادا هستيم.

اخيرا آقاي خاوري در بزرگترين اختلاس ايران نقش اساسي را داشته است. ورود محمودرضا خاوري به کانادا به دليل مشخص شدن تابعيت دو گانه وي، بازتاب گسترده اي در رسانه‌هاي مختلف جهان داشت.وي در ادامه دادخواستش به سابقه خاوري اشاره کرده و گفته که سابقه وي نشان ميدهد که مدير سابق بانک ملي ايران، در سال 2001 ملکي به ارزش 625 هزار دلار در خيابان Elmwood 222 شهر تورنتو خريداري کرده است و وي ملک ديگري را که در خيابان سانکرست تورنتو واقع شده است در سال 2007 به ارزش 2 ميليون و 925 هزار دلار به نام خود ثبت کرده است.

در متن اين دادخواست بر نگراني اعضاي پارلمان تاکيد شده و هرگونه وابستگي آنها به دولت جمهوري اسلامي ايران رد شده است.

در ادامه اين دادخواست آورده شده است که در شرايطي که قوانين سخت به راحتي حتي اجازه ديدن و ملاقات ايرانيان با بستگانشان را در کانادا نمي‌دهد و نقل و انتقالات پول به سختي انجام مي‌گيرد،

جاي سوال است که چگونه اقاي خاوري توانسته است به راحتي به کانادا مهاجرت و در اين کشور اقامت کند و همچنين جاي ترديد وجود دارد که وي با رعايت قوانين توانسته باشد اقامت در کانادا را به دست آورد.

در آخر اين دادخواست صدراعظم کانادا از مسئولان کانادا تقاضا کرده است که نسبت به اينکه اقامت خاوري در اين کشور با توجه به قوانين بوده است يا خير، تحقيقات لازم را انجام دهند.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...