نسخه چاپی

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با نما:

دیدگاه ها و تفكرات هاشمی عوض شده است/ وی به كذب بودن ادعایش آگاه است

عکس خبري -ديدگاه ها و تفکرات هاشمي عوض شده است/ وي به كذب بودن ادعايش آگاه است

می توانید به سخنرانی ها و تفكرات آقای هاشمی در مصاحبه ها و همایش ها گوش كنید و ببینید كه ایشان در اوایل انقلاب راجع به جنگ و مبارزه و آمریكا و اسرائیل چه چیز هایی می گفتند و الان چه می گویند! به طور مثال در گذشته آقای هاشمی در یك نماز جمعه ای علیه اسرائیل صحبت ها كردند و آن را دشمن مسلم انقلاب می دانستند اما حالا می گویند ما مشكلی و یا جنگی با اسرائیل نداریم

موسي الرضا ثروتي در گفتگو با نما در واکنش‌ها به نظریه جدید هاشمی علیه "توان موشکی" کشور گفت:کل این گفته ها اساسا غلط است و خود آقای هاشمی هم می دانند که این سخنان اشتباه است، تعجب در این است که چرا بیان می کنند. پشت سر این مسائل اهداف سیاسی وجود دارد. با توجه به اینکه کشور ژاپن در بخش نظامی در حال سرمایه گذاری های بسیار کلان است همه کشورهایی که در جنگ جهانی دوم بودند الان چند ده برابر زمان گذشته خود در بخش نظامی سرمایه گذاری کردند. آمریکا، انگلستان و فرانسه کماکان در بحث انرژی هسته ای، بمب های هسته ای، سلاح های کشتار جمعی و تمام تخلف های که الان در دنیا هست دست دارند. این کشور ها پیشرفت های فراوانی هم در حوزه نظامی داشتند و هنوز هم به سرمایه گذاری های خود ادامه می دهند. با این تفاسیر اساسا این حرف اشتباه است که کشورهای جنگ جهانی دوم از بحث های نظامی جدا شدند، نکته دوم اینکه جلسه ای که در حضور مدیران آموزش پرورش بوده است با امکانات دولتی فراهم شده بود و ایشان از این موقعیت سواستفاده کرده و دوره دوم آقای روحانی را مطرح کردند و به تفسیرراه روبروی ایشان پرداختند که چنین و چنان اقداماتی در دوره دوم آقای روحانی انجام می شود در حالیکه مشخص نیست ایشان کاندیدا هست یا نیست آیا رای می آورد یا نمی آورد؟ این حرکت نوعی تبلیغات محسوب می شود که از آقای رفسنجانی بسیار بعید است.
وي در خصوص ادعاي افزايش بودجه دفاعي توسط دولت افزود: این حرف ها تنها بلوف است، مانند مسئله فیش های نجومی است که مقام معظم رهبری می فرمایند قوه قضائیه ورود پیدا کند اما فردای آن روز آقای روحانی مطرح می کند که لازم نیست چوب و فلک فراهم شود و قوه قضائیه پیگیر کارها شود ما خود دست به کار می شویم. این صحبت ها دقیقا رفتارهای دولت در زمان آقای کرباسچی را یاد آوری می کند جناب کرباسچی که در آن زمان شهردار بودند و پرونده ایی در حال رسیدگی داشتند و شکایاتی از ایشان شده بود به همین منوال از ایشان حمایت ها از طرف رئیس جمهور وقت شد . امروز هم بر همین منوال است آقای روحانی هم شدیدا از این افراد با فیش های نجومی حمایت می کند زیرا این افراد به لحاظ جناح سیاسی در یک گروه هستند بنابراین بدانید که هرگز رئیس جمهور این افراد را به قوه قضائیه معرفی نخواهد کرد و هر گز هم به دنبال محکومیت آنها نخواهند بود و هیچوقت اقدامی علیه آنها انجام نخواهد داد و این مسئله از روز اول هم مشخص بود.
ثروتي ادامه داد:مسئله فیش های نجومی در این دولت مطرح شد ما در دولت های قبل اصلا بحث فیش نجومی نداشتیم اگر شک دارند بروند مبالغ را ببینند و مقایسه کنند دریافتی مدیران قبلی موجود است و دریافتی مدیران امروز هم همینطور. وزرای این دولت بیش از 4 برابر وزرای قبل دریافتی دارند این یعنی 400 درصد افزایش! مدیران هم نسبت به قبل 300الی400 درصد افزایش دستمزد دارند! این دوستان که می گویند تورم را پایین آوردند.اگر تورم پایین آمده چه دلیلی دارد که این آقایان 400 درصد افزایش حقوق داشته باشند؟ بنده که نایب رئیس قانون مدیریت خدمات کشوری و عضو شورای حقوق و دستمزد بودم, از همین جا اعلام می کنم ارقامی که مطرح کردند صد درصد افزایش داشته است و قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر قوانین به هیچ عنوان چنین اجازه ایی را نمی دهد و صحبت های آقای روحانی که می گوید دستمزدها بر طبق قانون بوده دروغ است. ایشان دارند مصوبات هیئت دولت را می گویند که قانون نیستند به اینها قانون نمی گویند قانون چیزی است که مجلس مصوب کند شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کند. آقای رئیس جمهور به عنوان یک حقوق دان و به عنوان کسی که چند دوره نماینده مجلس بوده آیا واقعا مفهوم قانون را با مصوبه دولت نمی داند چیست؟ قطعا می داند ولی خلط مبحث ایجاد می کند. اصلا شرایط فتنه یعنی چه؟ یعنی حق و باطل را با هم قاطی کردن . این دولت برای پزشکان بین 50 تا 400 درصد تعرفه ها را بالا بردند که این اتفاق فقط در دولت یازدهم بوده است.
وي افزود: به طور مثال نمایندگان مجلس از 7-8 سال گذشته تنها 3 میلیون افزایش حقوق داشتند که حقوقشان از 1.5 میلیون تومان به 4.5 الی 5 میلیون رسیده است تازه نمایندگان سومین گروهی هستند که دستمزد بالایی به لحاظ امتیازی دارند . این 5 میلیون با قانون مصوب مجلس ایجاد شده است که قطعا منظور دولت از لفظ قانون این نیست بلکه منظور مصوبات مجلس است و آقای رئیس جمهور تفاوت این مفاهیم را می داند ولی دارند مغلطه می کند. الان هم سر همین بحث های بودجه های نظامی ادعاهایی می شود مبنی بر زیاد شدن و اختصاص پول بیشتر با اینکه اینطور نیست بودجه نظامی کاملا بر طبق قانون برنامه پنجم ریخته شده ودقیقا هم پرداخت می شود نه افزایش داشته است و نه کاهش همان مقداری که در دولت قبل پرداخت می شده همان روند در این دولت هم اجرا می شود.
وي با بيان اينكه دیدگاه ها و تفکرات افراد تغییر کرده است گفت: شما می توانید به سخنرانی ها و تفکرات آقای هاشمی در مصاحبه ها و همایش ها گوش کنید و ببینید که ایشان در اوایل انقلاب راجع به جنگ و مبارزه و آمریکا و اسرائیل چه چیز هایی می گفتند و الان چه می گویند! به طور مثال در گذشته آقای هاشمی در یک نماز جمعه ای علیه اسرائیل صحبت ها کردند و آن را دشمن مسلم انقلاب می دانستند اما حالا می گویند ما مشکلی و یا جنگی با اسرائیل نداریم. ببینید وقتی دیدگاه ها عوض شود حامیان افراد هم تغییر می کند در گذشته حامیان آقای رفسنجانی مردم و نظام بودند اما اکنون حامیان این ها را انگلیس و آمريكا تشکیل داده اند. وقتی BBC اعلام می کند به هاشمی و دار و دسته اش رای دهید و در فتنه به نفع آنها سخنرانی ها می کند! این یعنی چه؟ این یعنی دل به دل راه دارد. هر دو گروه یک چیزی هایی در یکدیگر دیده اند که از هم پشتیبانی و حمایت می کنند.
این اتفاق در منافقان هم افتاد منافقان در گذشته ضد آمریکا بودند ولی اکنون خود دارند برای آمریکایی ها کار می کنند. این تغییرات دقیقا تغییر دیدگاه و تفکر است اینکه مقام معظم رهبری در دوران آقای احمدی نژاد می گفتند تفکرات دولت به ما نزدیک تر است یعنی حداقل طرفدار غرب نبود شاید در کل خوب نبود ولی تفکرات و ذهن نزدیک تری نسبت به اصول انقلاب با نظام داشت و در تضاد با گروه های آمریکایی و اسرائیلی بود.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...