نسخه چاپی

آیت‌الله نوری همدانی: نگهداری اسلام جز با شهادت فراهم نمی‌شود

یكی از مراجع تقلید گفت:‌ عربستان سعودی آلت دست آمریكاست، پول نفت و گاز را در اختیار آنها می‌گذارند، تا به وسیله داعش و بوكوحرام با مسلمانان برخورد كنند، در چنین دورانی باید جبهه خود را بشناسیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار خانواده کارکنان قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) و خانواده شهدای مدافع حرم اظهار کرد: از نظر فرهنگ اسلامی هیچ مقامی مانند شهادت والا، عزت‌آفرین و تأثیرگذار نیست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به این درجه از عظمت رسیدند، توانستند در طومار سیدالشهدا(ع) ثبت‌نام کنند، بنابراین دارای مقام عالی هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به فرازی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه گفت: این امام بزرگوار در قالب دعا از خداوند خواستند که شهادت در راه اسلام را نصیب او کند، آرزوی کسانی که در راه اسلام به دنبال مقام والا هستند، رسیدن به مقام شهادت است.

وی عنوان کرد:‌ پس از قرآن کتابی به جامعیت نهج البلاغه وجود ندارد، در قالب مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حکومتی عالی‌ترین کتاب است، بنابراین امام خمینی(ره) به وجود چنین کتابی افتخار کردند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد:‌ امام علی(ع) در نامه‌ای برای مالک اشتر نوشتند و از خدا شهادت را طلب کردند، زیرا مقامی بالاتر از شهادت در اسلام وجود ندارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید از نظر پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند از نخستین قطره خون تمام گناهان شهید را می‌آمرزد و پیش از جدا شدن روحش جایگاهش را مشاهده می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کمال انسان در آن است که به شهادت برسد و باید در نظر داشت کمال انسان در آن است که در جبهه و جهاد شرکت کند.

وی عنوان کرد: بازماندگان، پدران و همسران شهدا بزرگترین هدیه را به درگاه خداوند تقدیم کرده‌اند، بزرگترین افتخار است که در شهرها و روستاها مزار شهدا وجود دارد، بنابراین برای قدردانی از مقام والای آنها باید پیام شهدا را شنیده و درس‌آموزی کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: اسلام ناب محمدی دشمنانی دارد که سعی کردند اسلام را نابود کنند و با استبداد و استکبار مسلمانان را زیر سیطره قرار دهند، بنابراین مبارزه برای سرافرازی اسلام هدفی مقدس است.

وی یادآور شد:‌ نگهداری اسلام جز با شهادت فراهم نمی‌شود، شما در راه خدا سرمایه‌گذاری کردید، همان اندازه که به مطالعه کتاب‌های دیگر می‌پردازید، وصیت‌نامه شهدا را نیز مطالعه کنید، بسیاری از جوانانی که به شهادت رسیدند، کام خود را در شهادت می‌دیدند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: صف‌های نماز جمعه، دعای ندبه و اعتکاف را خالی نگذارید، شهدا تربیت‌یافتگان دعای ندبه، اعتکاف و نماز جمعه و جماعت هستند که توانستند چنین افرادی را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه شما خانواده‌های شهدا افرادی شجاع، باقدرت و عظمت را تقدیم انقلاب کرده‌اید، گفت: حسین همدانی مردی خالص، مخلص، شجاع و فرمانده مهم سپاه بود و با اندوختن تجربه‌های فراوان در نهایت نیز به شهادت رسید.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: این شهدا بودند که با شهادت و جهاد سلطنت را قلع و قمع کردند و به جای آن نظام والای اهل بیت(ع) و ولایت را به وجود آوردند که امروز آیت‌الله خامنه‌ای در رأس آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه از یک طرف جبهه نظام اسلامی و از طرفی دیگر جبهه آمریکا، صهیونیست و استکبار و عربستان سعودی است، گفت: عربستان سعودی آلت دست آمریکا است، پول نفت و گاز را در اختیار آنها می‌گذارند، تا با داعش و بوکوحرام با مسلمانان برخورد کنند، در چنین دورانی باید جبهه خود را بشناسیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:‌ نظام اسلامی، نظام انتظار ظهور است، روز به روز قدرت پیدا می‌کند و باید در صف مجاهدان باشیم تا نظام استکبار سقوط کند و عدل، داد و اسلام برقرار شود.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...