نسخه چاپی

كلینتون: در حمایت از جنگ عراق اشتباه كردم

نامزد دموكرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا تاكید كرد،: او و رقیب جمهوری خواهش از جنگ عراق حمایت كرده بودند اما یك مساله قضاوت وجود دارد و به همین خاطر است كه امروز نامزد جمهوری خواهان حمایت خود از جنگ عراق را انكار می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه هافینگتن پست، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان برنامه ان بی سی موسوم به "فرمانده کل قوا" اذعان کرد که حمایتش از جنگ عراق یک اشتباه بوده است و آمریکا با حمله به عراق مرتکب اشتباه شد.

وی گفت: من اعلام کرده‌ام که حمایتم از جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا برای جنگ در عراق اشتباه من بوده است.

کلینتون افزود: اذعان من به اشتباهم مساله‌ای است که مرا از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در این انتخابات که مدعی است با جنگ عراق از ابتدا مخالف بوده متمایز می‌سازد. ترامپ می‌گوید که می‌توانید به گذشته برگردید و ببینید که من از ابتدا با جنگ در عراق مخالف بودم.

وی به مصاحبه ترامپ در سال ۲۰۰۲ میلادی با هوارد استرن، مجری رادیو اشاره کرد که در آن ترامپ حمایتش را از جنگ با عراق اعلام کرد.

کلینتون گفت: من مسئولیت تصمیم را می‌پذیرم اما ترامپ مسئولیت حمایتش از جنگ عراق را نمی‌پذیرد. در اینجا یک مساله قضاوت وجود دارد.

این در حالی است که دونالد ترامپ در جریان همین نشست بار دیگر حمایت از جنگ عراق را انکار کرد.

وی گفت: من کاملا مخالف جنگ در عراق بودم شما می‌توانید به مجله Esquire در سال ۲۰۱۴ میلادی رجوع کند.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...