نسخه چاپی

رییسی: آل‌سعود امتداد استكبار است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینكه آل‌سعود امتداد راهبردی نظام استكبار در منطقه است گفت: نظام سلطه هرگز نمی‌تواند بیداری اسلامی را خاموش كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه‌ در بیست و نهمین یادواره سرداران و 350 شهید فریدونکنار با یادبود شهدای مدافع حرم این شهرستان شهیدان محمد شالیکار و علی عابدینی، اظهار کرد: شناخت امام و حجت خدا بر مردم لازم است و سفارش زیادی نیز در آیات و روایات بوده که اگر کسی در این عالم امام و حجت خدا را نشناسد زندگی جاهلانه‌ای دارد.

* محبت و مودت به ائمه اطهار و امامان معصوم باید در درون انسان نهادینه شود

وی با بیان اینکه کسی معرفت حجت نداشته باشد زندگی همراه با تعقل و اندیشه‌ای را سپری نمی‌کند، افزود: هر کس در این عالم جاهلانه زندگی کند در آخرت نیز در جهل باقی می‌ماند، بدین منظور لازم است همه مردم به‌دنبال معرفت حجت باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با تشریح و تبیین آثار و ارزش فراوان زیارت امام رضا(ع)، تصریح کرد: مدال معرفت را باید از ذات مقدس خداوند خواست و البته ارزش و پاداش زیارت امام هشتم به میزان درک و معرفت از این امام معصوم است.

رئیسی با تأکید بر لزوم عارف شدن به حق امامان معصوم، بیان کرد: محبت و مودت به ائمه اطهار و امامان معصوم باید در درون انسان نهادینه شود و با پیش‌نیاز محبت به معرفت رسید تا در این مسیر ثابت‌قدم بود.

وی با بیان اینکه با شناخت و معرفت از امامان معصوم دیگر انشان برای رسیدن به تعالی جایی جز محضر ائمه نمی‌رود، خاطرنشان کرد: خیلی افراد خود را اهل علم می‌دانند و این در حالی است که باید دانست که چون همه چیز از آن خداوند تبارک و تعالی است، هر کس بنده‌تر است عالم‌تر نیز هست.

رئیسی با تأکید بر اینکه باید به این موضوع که در وجود همه موجودات نشانه الهی است دقت و اتکا داشت، خاطرنشان کرد: فرق بین انسان و سایر موجودات کرامت ذاتی است و البته باید با کرامت اکتسابی به سمت تعالی گام برداشت که می‌توان برای هدایت خود از قرآن کریم و ائمه اطهار بهره برد.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار کرد: مردم فریدونکنار اهل علم و مطالعه هستند و این ویژگی بارز مردم این خطه در تاریخ انقلاب اسلامی به‌درستی تحقق یافته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر بخششی کرامت نیست، گفت: بعضی افراد با پهن کردن سفره‌هایی به‌دنبال منافع شخصی، تحکیم موقعیت و جلب نظر دیگران هستند که این به معنای کرامت نیست و در کرامت باید با عشق به خدا و مردم قدم برداشت.

وی با بیان اینکه منافقان کوردل امروز در لباس اسرائیل و صهیونیست هستند، افزود: ما در دین اسلام دگرخواهی داریم اما دگرخواهی در پرتو خداخواهی است ولی امروز دنیای استکبار در هر دگرخواهی به‌دنبال منافع خود است و این موضوع را به‌طور علنی نیز اعلام می‌کند.

رئیسی با اشاره به حوادث و وقایع روز عاشورا، بیان کرد: دگرخواهی در پرتو خداخواهی ارزش زیادی دارد و اگر کسی در این عرصه انسانی که می‌خواهد به کرامت برسد باید به شهیدان تکیه کند.

وی با تأکید بر اینکه همه چیز در این عالم فانی است اما شهدا نزد خداوند بوده و فانی نیستند، ادامه داد: اگر فکر، عمل و اخلاق خود را به شهدا نزدیک کنیم می‌توانیم به جلوه های کرامت رسیده و در همان مسیر آرمان‌های شهدا گام برداریم.

رئیسی با اشاره به اینکه شهدا با دادن جان در مسیر خداوند کرامت خود را تحقق بخشیدند، تصریح کرد: پدران و مادران شهدا فرزندان خود را با کرامت تقدیم اسلام و انقلاب کردند و امروز بر همه آحاد جامعه واجب است با کرامت در مقابله با هواهای نفسانی ایستادگی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی شهادت در فرهنگ جمهوری اسلامی را رسیدن به قله انسانیت دانست و اظهار کرد: شهدای انقلاب و دفاع مقدس در جایگاهی والا قرار دارند و دیگران را نیز به سمت آرمان‌های خود دعوت می‌کنند.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را امری مهم دانست و ضمن تأکید بر لزوم یادآوری وصیت‌نامه‌های شهدا، گفت: باید دغدغه اصلی همه شهدا مبنی بر حمایت از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی سرلوحه عمل همه اقشار مردم در سراسر کشور باشد.

رئیسی با بیان اینکه باید در یادواره‌های شهدا با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد، افزود: آل‌سعود امتداد راهبردی نظام استکبار در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا روز تولد عاشورائیان است، ادامه داد: جریان عاشورا آغازگر تمام امور اجتماعی بشریت و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

رئیسی با بیان اینکه گمان سعودی‌ها مبنی بر پایان مبارزات در حجاز با اعدام شیخ نمر خیالی باطل است، خاطرنشان کرد: اینکه گمان می‌کنند با به بند کشیدن شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم جریان نهضت‌های منطقه پایان می‌یابد خیالی باطل و امری نشدنی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شهادت فرزندان ایران در بیداری اسلامی نقشی محوری داشت، بیان کرد: نظام سلطه شاید در تغییر حکومت‌ها موفق باشد اما هرگز نمی‌تواند بیداری اسلامی را خدشه‌دار و خاموش کند، زیرا مردم منطقه می‌دانند که می‌خواهند مسلمان و زیر نظر دولت اسلامی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه خط مقاومت در منطقه با اقتدار ایستاده است، ادامه داد: در سوریه، فلسطین، لبنان، یمن، افریقا و همه کشورهای مسلمان عرصه برای ابتکار و پیروزی نیروهای مقاومت مهیا است.

رئیسی با تأکید بر اینکه مردم مؤلفه اصلی امنیت ملی در جمهوری اسلامی هستند، گفت: دشمنان می‌خواهند این جمعیت بسیار بزرگ حامی ولایت و انقلاب را از جمهوری اسلامی جدا کند که هرگز در این عرصه موفق نبوده و در آینده نیز توفیقی در این زمینه ندارد.

۱۳۹۵/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...