نسخه چاپی

جزئیات كلاهبرداری نایب رئیس قلابی سفارت

عکس خبري -جزئيات کلاهبرداري نايب رئيس قلابي سفارت

پسر خلافكار كه با استفاده از جعل عنوان و معرفی خود به عنوان نایب رئیس سفارت یكی از كشورهای اروپایی اقدام به كلاهبرداری میلیاردی كرده بود، توسط پلیس شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، ۱۹ اردیبهشت ۹۳ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۵ سنایی اعلام کرد که توسط یکی از دوستانش با شخصی آشنا شده که گمان می کرده می تواند بواسطه ارتباطاتش در یک سفارت اروپایی ، اقدام به اخذ تسهیلات بازرگانی برای وی نماید اما نهایتا به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۶ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قریب به دو ماه پیش بواسطه یکی از دوستانم با شخصی بنام "ناصر . م" در محل کارش در خیابان بخارست آشنا شدم . دوست بنده وی را به عنوان نائب رئیس سفارت و سفیر سفارت کشور... معرفی کرد

طی چندین جلسه ملاقات با این شخص مقرر شد تا با هدایت و نظارت سفارت کشور... برخی از سفارشات خرید ، از طریق ایشان مدیریت و انجام شود ؛ بر همین اساس، در مجموع و طی چند مرحله بیش از ۱۳۰ میلیون تومان تحت عنوان حق کارداری به حساب ایشان واریز کردم اما با توجه به تأخیر طولانی ایشان، به ناچار به سفارت... مراجعه و پس از ارائه کلیه مدارک ارائه شده از سوی این شخص ( ناصر . م ) مشخص شد تمامی مدارک ارائه شده و همچنین ادعای اعلامی در خصوص موقعیت ایشان در سفارت ، تماما مجعول و کذب محض بوده است.

شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در پوشش جعل عناوین ، نماینده حقوقی یک شرکت سرمایه گذاری نیز با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام داشت: شخصی بنام (ناصر . م) با نزدیک شدن به مدیران شرکت توسعه سرمایه گذاری... خودش را به عنوان نائب رئیس سفیر کشور... در ایران معرفی و با ارائه چند فقره مکاتبه منتسب به سفارت کشور... در تهران ، پیشنهاد جذب سرمایه گذاری خارجی را مطرح کرد .

به دنبال این مکاتبات ، این شخص با جلب اعتماد مدیران شرکت و فریب آنان موفق شد مبالغی را تحت عنوان هدیه جهت انجام سرمایه گذاری و همچنین کارمزد بانکی مجموعا به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان دریافت نماید که در ادامه و با توجه به طولانی شدن غیبت ایشان، با مراجعه مدیران شرکت به سفارت و ارائه تصاویر مدارک ارائه شده از سوی آقای (ناصر . م) مشخص شد تمامی این مدارک جعلی است و اساس این شخص در سفارت هیچگونه سمتی ندارد.

تحقیقات پلیسی

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با مراجعه به دفتر کار "ناصر . م" در خیابان بخارست اطلاع پیدا کردند که این مکان به صورت استیجاری در اختیار وی قرار داشته و همزمان با انجام کلاهبرداری از مالباختگان ، از این مکان نیز متواری شده و هیچ مکان مشخص دیگری از وی در تهران وجود ندارد .

در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان با بررسی سوابق "ناصر . م" وی را به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری مورد شناسایی قرار داده و در ادامه با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم موفق به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان ارومیه شدند .

سرانجام کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اخذ نیابت قضایی به شهرستان ارومیه اعزام و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش موفق به دستگیری و انتقال "ناصر . م" به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی پرونده گفت: متهم در همان تحقیقات اولیه اعتراف نموده است که از اواخر سال گذشته با اجاره یک واحد تجاری در نزدیکی محل سفارت کشور ... ، با طرح ادعای دروغین نایب رئیس سفارت اقدام به جلب اعتماد مالباختگان و نهایتا کلاهبرداری از آنها نموده است که با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

۱۳۹۵/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...