نسخه چاپی

آمریكا آموزش نظامی جدایی‌طلبان ایران را آغاز كرد

سركرده یكی از گروه‌های جدایی‌طلب و تروریستی فعال در غرب ایران اعتراف كرده كه وی و نیروهایش تحت پوشش آمادگی برای مبارزه با داعش، نحوه كار با سلاح و بمب را از آمریكایی‌ها فرا گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «حسین یزدان‌پناه» سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب ایرانی از آموزش خود و نیروهایش به دست مستشاران نظامی غربی خبر داده است.

یزدان‌پناه که با عنوان رهبر گروه تروریستی پژاک شناخته می‌شود، در مصاحبه با آسوشیتدپرس اذعان کرده که نیروهای وفادار به وی، نحوه کار با سلاح و مواد منفجره را از مستشاران آمریکایی و اروپایی فرا می‌گیرند.

سرکرده پژاک در این مصاحبه اصرار کرده که این تعلیمات در سوریه و برای مبارزه با داعش انجام می‌گیرد ولی در عین حال به روشنی اقرار کرده که پژاک دست از حمله به اهداف تعیین‌شده در ایران برنخواهد داشت.

یزدان‌پناه به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته که مبارزه با داعش هیچ‌گاه به گزینه جایگزین مبارزه با نظام ایران بدل نخواهد شد.

پژاک در ظاهر تحت یک برنامه بین‌المللی برای تقویت مبارزان پیشمرگه کُرد برای رویارویی با داعش آموزش می‌بیند و به همین جهت، خبرنگار از یزدان‌پناه پرسیده که آیا غربی‌ها وی و نیروهایش را به عنوان پیشمرگه آموزش می‌دادند.

سرکرده پژاک گفته که مدرسین غربی «بی شک» از هویت وی و افرادش باخبر بوده‌اند چون افراد پژاک، نشانی با رنگ خاص و متمایز از نیروهای پیشمرگه بر روی بازوی خود دارند.

یزدان‌پناه در خصوص نحوه آموزش هم گفته که مستشاران آمریکایی بین ماه‌های مارس و سپتامبر ۲۰۱۵، در منطقه کرکوک به نیروهای پژاک طی ۳ دوره مجزا، آموزش داده‌اند.

مقامات ارشد دفاعی آمریکا در پاسخ به سوال آسوشیتدپرس گفته‌اند که نیروهای مردمی عراق را فقط برای مبارزه با داعش آموزش می‌دهند و مهمات لازم برای نبردهای قریب‌الوقوع را دریافت می‌کنند و بر همین اساس «نامحتمل» است که از مهمات آمریکایی برای دیگر درگیری‌ها استفاده کنند.

این مقامات که به شرط ناشناس ماندن مصاحبه کرده‌اند، همچنین گفته‌اند که اگر مشخص شود پژاک از آموزش‌های پنتاگون برای حمله به اهدافی در ایران استفاده کرده باشد، معلوم نیست چه تصمیمی برای ادامه آموزش‌ها به این گروه گرفته خواهد شد.

۱۳۹۵/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...