نسخه چاپی

تسلط ارتش سوریه بر ۲۰ روستا و تپه

ارتش سوریه با انجام یك عملیات نظامی منحصر به فرد نوار مرزی اداری حومه «ادلب» را در تیررس خود قرار داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی، عملیات نظامی برق‌آسایی در دو محور جلب الاکراد و جبل الترکمان در حومه شمالی لاذقیه انجام داد و موفق شد بعد از درگیری با گروههای تروریستی و حمله موشکی به مواضع آنها بیش از 20 روستا و تپه را به کنترل خود در بیاورد.

یک فرمانده میدانی در جبهه‌های حومه لاذقیه گفت که عملیات نظامی ارتش سوریه سریع و غافلگیر کننده بود و به همین دلیل گروههای تروریستی نتوانستند مواضع خود را حفظ کنند، بنابراین شماری از آنها به هلاکت رسیده و الباقی نیز به سمت شهرک کبانی فرار کردند.

وی افزود: یگانهای ارتش سوریه حمله شدیدی به مواضع گروههای تروریستی در محور جبل الاکراد انجام دادند و در همان ساعات نخست موفق شدند شهرک نخشبا، تله الملک، تله رشا، عین القنطره، ارض الوطی، ضهر ابوسعد، مزعله، جبل الراعی، جبل الشیخ حسن، نقاط 540 و 650، عین الحور، و حکرتحتانی را به کنترل خود در بیاورند.

این افسر میدانی گفت که نکته جالب توجه در این نبرد این است که شهرک کنسبا نقطه مهمی برای آغاز عملیات ارتش سوریه به شمار می رود، زیرا یگانهای ارتش سوریه حملات تروریستی مکرر را از این شهرک استراتژیک دفع و از آنجا ضد حمله خود را آغاز می کنند. بنابراین ارتش سوریه با این دستاورد، امنیت مساحت گسترده‌ای در اطراف کنسبا را برقرار کرده و همه گروههای تروریستی را در شهرک کبانی آخرین پایگاه آنها در حومه لاذقیه به محاصره در آورده است.

وی افزود ارتش سوریه با کنترل بر مناطق فوق الذکر، می تواند به سمت جسر الشغور در حومه ادلب و شهرک بداما پیشروی کند و این شهرکها و همچنین محورهای حرکت تروریستها در نوار مرزی حومه ادلب در تیررس ارتش سوریه قرار گرفته است.

این فرمانده میدانی تاکید کرد که برای اولین بار از زمان عقب‌نشینی ارتش سوریه از تمام مناطق استان ادلب در سال 2014 میلادی، این پیشروی محقق شده و نوار مرزی از سمت حومه لاذقیه در تیررس ارتش سوریه قرار گرفته است.

درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه و گروههای تروریستی در این مناطق همچنان ادامه دارد و این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه پیشروی زیادی به سمت شهرک التفاحیه در جبل الترکمان در نزدیکی مرزهای ترکیه و به سمت تله الراقم کسب کرده اند.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...