نسخه چاپی

ال سعود نماد بی لیاقتی و بی رحمی

عکس خبري -ال سعود نماد بي لياقتي و بي رحمي

حادثه منا، فاجعه‌ای جانكاه و در عین حال، نماد بی‌لیاقتی، بی‌تدبیری و بی‌رحمی آل‌سعود است كه هیچ‌گاه نباید فراموش شود و دولت‌ها، اندیشمندان،‌ روشنفكران و... باید به طرق مختلف ابعاد گوناگون این حادثه را واكاوی كرده و با روشنگری ماهیت خبیثانه و وابسته آل‌سعود را به جهانیان نشان دهند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام (۱۷/۶/۱۳۹۵)، کوتاهی و بی‌کفایتی آل‌سعود در این حادثه را اثبات مجدد بی‌لیاقتی این شجره خبیثه ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و با انتقاد از رفتار سعودی‌ها، تأکید کردند: «اگر راست می‌گویند و در حادثه بی‌تقصیرند، بگذارند یک هیئت حقیقت‌یاب اسلامی- بین‌المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.» انتقاد از عکس‌العمل نشان ندادن کشورها و دولت‌ها به این حادثه‌، محکومیت سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر، شریک دانستن حامیان رژیم سعودی در جنایات این رژیم در فاجعه منا و فراخواندن دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، بعثه، سازمان حج و بنیاد شهید به ادای کامل و پیگیری جدی وظایف خود در قبال حادثه عظیم منا، مهم‌ترین محورهای بیانات معظم‌له در این دیدار بودند.
بر اساس این می‌توان گفت، حادثه منا، فاجعه‌ای جانکاه و در عین حال، نماد بی‌لیاقتی، بی‌تدبیری و بی‌رحمی آل‌سعود است که هیچ‌گاه نباید فراموش شود و دولت‌ها، اندیشمندان،‌ روشنفکران و... باید به طرق مختلف ابعاد گوناگون این حادثه را واکاوی کرده و با روشنگری ماهیت خبیثانه و وابسته آل‌سعود را به جهانیان نشان دهند.
همچنین، دستگاه‌های مسئول باید با پیگیری‌هایی که به حیطه وظایف و مسئولیت‌های آنان مربوط می‌شود، رژیم سعودی را تحت‌فشار قرار دهند. از مجامع حقوق بشری نیز انتظار می‌رود که بیش از این چشم خود را به جنایات سعودی‌ها نبندند و ضمن محکومیت اقدامات این رژیم در حادثه منا و جنایات آنها در یمن، عراق، سوریه، بحرین و...، اقدامات و تنبیهاتی متناسب با جنایات سعودی‌ها علیه آنها اعمال کنند. در واقع، باید یک اجماع در سطح جهان اسلام و در مجامع بین‌المللی علیه این شجره خبیثه ملعونه شکل بگیرد، به گونه‌ای که هم تناقضات رفتاری و تنش‌آفرینی‌های این رژیم به آن گوشزد شود و هم با تحت فشار قراردادن آن، نه تنها رژیم آل‌سعود را در انزوا قرار داده، بلکه نسبت به پاسخگو کردن این رژیم ملعون در قبال جنایاتش اقدام کنند و تنبیهات لازم را نیز برای آن در نظر بگیرند.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...