نسخه چاپی

كربلا آماده استقبال از زائران حسینی می‌شود

مقامات كربلای معلی، این شهر مقدس را برای استقبال از میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) آماده می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، استان کربلای معلی برای استقبال از زائران امام حسین (علیه السلام) در روز عرفه خود را از نظر ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی آماده می کند.

شهر کربلا نیز برای استقبال از زائران حسینی- که برای زیارت این امام همام در روز عرفه و عید قربان از هر کوی و برزن خود را به حرم مطهر می رسانند- مهیا می شود.

حسین محمد خبرنگار شبکه العراقیه در گزارشی اعلام کرد: به مناسبت زیارت مخصوص روز عرفه و عیدمبارک قربان، اداره بهداشت شهر کربلا با پشتیبانی وزارت بهداشت در حال تهیه امکانات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران میلیونی امام حسین علیه السلام است. میلیون‌ها زائر خود را به کربلای معلی می رسانند تا مراسم این روزها، یعنی زیارت روز عرفه و نماز عید قربان را در جوار حرمهای مطهر امام حسین (ع) و برادر ایشان حضرت ابوالفضل العباس (علیهما السلام) برگزار کنند.

صباح موسوی، معاون مدیر بهداشت شهر کربلای معلی، در مصاحبه با خبرنگار العراقیه گفت: «ما برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. پیش‌بینی می کنیم تعداد زیادی از زائران این امام همام از خارج از استان کربلا و نیز خارج از کشور به زیارت ایشان مشرف شوند. ما بیمارستان‌ها و موسسات بهداشتی خود را آماده کرده ایم تا خدمات لازم را به زائران ارائه دهیم.»

زامل عریبی، معاون اداری وزارت بهداشت، نیز در مصاحبه با خبرنگار العراقیه گفت: «وزارت بهداشت دستور ایجاد کمیته‌های ویژه‌ای داده است تا نیازهای شهر کربلا در زمینه بهداشتی شناسایی شود و همچنین امکانات و نیروهای لازم جهت خدمت رسانی و خودروهای آمبولانس از قبل پیش بینی شود.»

خبرنگار العراقیه افزود: ادارات خدمت‌رسانی نیز امکانات و نیروهای ویژه خود را تعیین کرده است تا بهترین امکانات و خدمات به زائران این شهر مقدس ارائه شود. این در حالی است که در حال حاضر تعداد زائران برای برگزاری مراسم روز عرفه و عیدقربان رو به افزایش است.

ماجد ناجی، مدیر اطلاع رسانی شهرداری کربلای معلا، نیز در مصاحبه با خبرنگار العراقیه گفت: «شهرداری کربلا طرحی را برای ارائه خدمات به زائران اجرا خواهد کرد که همه امکانات تهیه و نیازهای مورد نیاز از جمله در زمینه نظافت و پاکسازی خیابان‌ها برآورده خواهد شد.

خبرنگار العراقیه ادامه داد: شهر کربلا شاهد تلاشهای مسئولان در همه سطوح است تا زیارت روز عرفه و مراسم عید قربان که با تعداد بسیار زیاد زائران داخلی و خارجی همراه است به نحو احسن برگزار شود.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...