نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ذاكری درگفتگو با نما:

استفاده فرصت محور از فضای مجازی برای تبلیغ صحیح دین و رفع شبهات/ فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ دین است

عکس خبري -استفاده فرصت محور از فضاي مجازي براي تبليغ صحيح دين و رفع شبهات/ فضاي مجازي فرصتي براي تبليغ دين است

آمار و ارقامی كه دستگاه های زیربط ارائه می دهند نشان می دهد كه دشمن هم از این فرصت برای القای شبهات و ترویج فرهنگ غربی استفاده می كند. با این اوصاف رهبر فرزانه انقلاب با توجه به تاثیری كه امروزه این فضای مجازی بر عموم مردم دارد، خواستند كه روحانیت و طلاب هم وارد این عرصه شوند تا وظیفه مبلغی خود را در این فضا هم انجام برسانند

ذاكري در گفتگو با پايگاه خبري نما در خصوص تاكيد امام خامنه اي براي ورود طلاب به فضاي مجازي گفت: در سالهای اخیر عمق نفوذ شبکه های اجتماعی بسیار زیاد شده است و دسترسی به آنها به مراتب راحت تر از گذشته صورت می گیرد. در این روزگار مردم بیشتر وقتشان را در این فضا سپری می کنند. با این اوصاف تاثیر پذیری بسیار زیادی هم در این زمینه برای مردم فراهم می شود و متقابلا آسیب های اجتماعی چند برابر می شود و بالاخره آمار و ارقامی که دستگاه های زیربط ارائه می دهند نشان می دهد که دشمن هم از این فرصت برای القای شبهات و ترویج فرهنگ غربی استفاده می کند. با این اوصاف رهبر فرزانه انقلاب با توجه به تاثیری که امروزه این فضای مجازی بر عموم مردم دارد، خواستند که روحانیت و طلاب هم وارد این عرصه شوند تا وظیفه مبلغی خود را در این فضا هم انجام برسانند که در این وحله زمانی به مراتب واجب تر است.
وي در خصوص فعاليت فعلي روحانيت در فضاي مجازي گفت: ما جمع مختلفی از طلاب و روحانیون را داریم که در این خصوص فعالیت می کنند ما سایت های مختلف دینی را داریم سایت های مختلف پاسخ گویی به شبهات را داریم. اما تاکید معظم له به این دلیل است که در این شبکه ها یک هجمه گسترده ای وجود دارد و ما متناسب با این هجمه نتوانستیم خوب عرض اندام کنیم و به دفاع و مقابله برخیزیم. لذا تاکید ایشان به این دلیل است که ترغیب بیشتری در این زمینه صورت پذیرد. امروزه گروه های مختلفی به ویژه طلاب جوان ما هستند که در عرصه های مختلفی در فضای مجازی فعال هستند . مطالبه رهبر فرزانه اسلام این بود که عموم طلاب و روحانیون خود را تجهیز کنند و با این فضا آشنا شوند تا بتوانند رسالت خود را در این فضا به درستی به انجام برسانند.
ذاكري در مورد تامين هزينه فعاليت طلاب در فضاي مجازي گفت: هزینه ای که در حال حاضر مردم برای اتصال به اینترنت و فضای مجازی به طرق مختلف متقبل می شوند به امری بدیهی تبدیل شده است وقتی ما نظاره گر این هستیم که در دل هر خانواده ای بخشی از هزینه ها معطوف به این مسئله شده است و بحث خریداری اینترنت و مصارف دیگر آن دائم مطرح می شود لازم است به عنوان یک فرد مسلمان خود مردم این رسالت راهنمایی را در دست بگیرند و نگویند این ارشادها تنها رسالت طلاب و روحانیون است. تنها کافی است هر کس به اندازه خود برای ترویج فرهنگ اهل بیت علیه الاسلام قدمی را بر دارد همین یک قدم ها بسیار می تواند مفید باشد. طبق آمارها و بررسی ها امروز مردم وقت زیادی از روزشان را صرف حضور در این فضاها و رصد سایت های مختلف و شبکه های گوناگون می کنند حال اگر هر کس به اندازه خودش قدمی در راه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)در فضای مجازی بردارد فردا در پیشگاه خداوند سربلند است.
وي افزود: ما به زودی ایام محرم و مراسمات اباعبدالله الحسین را در پیش داریم و یکی از فرصت خای مناسب همین ایام است. اینکه من به یک هیئتی یا یک به یک مسجدی کمک می کنم و مبلغی را برای عزاداری امام حسین صرف می کنم که ریشه در فرهنگ های اصیل ما ایرانی ها دارد بسیار ارزشمند و گرامی است و گرامی داشتن این ایام هم سالیان درازی است که در رگ و خون ما جریان دارد. اما یکی از راه های نذری دادن می تواند همین نذری دادن در فضای مجازی باشد آحاد ملت ما می توانند در این فضا بیایند و برای امام حسین علیه الاسلام کار کنند. این فضایی که امروزه خوراک فکری بخش عمده ای از جامعه ما را تامین می کند همین فضای مجازی است لذا خوب است که آحاد مردم ما هم در این عرصه هم وارد شوند.


۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...