نسخه چاپی

اشتاین مایر از توافق آتش بس سوریه استقبال كرد

وزیر امور خارجه آلمان از توافق آتش بس اعلام شده از طرف روسیه و آمریكا استقبال كرده و آن را شانس جدید و واقعی برای سوریه دانست.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" نوشت: "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان نیز از از توافق آتش‌بس سوریه که توسط آمریکا و روسیه اعلام شده استقبال کرده و این مسئله را تمجید کرد که هر دو کشور بعد از مذاکرات سخت و طولانی به توافقی درباره آتش بس و همکاری های نظامی دست یافتند.

وزیر امور خارجه آلمان این توافق را به دلیل منافع و علایق متفاوت طرفین که باید با یکدیگر درباره آن به تفاهم می رسیدند و همچنین شرایط دشوار و پیچیده سوریه تولدی دشوار دانست.

اشتاین مایر بر لزوم اجرای سریع این توافق آتش بس تاکید کرده و از همه احزاب درگیر در سوریه و منطقه درخواست کرد به این توافق برقرار شده بین واشنگتن و مسکو پایبند بوده و مبارزات را حداکثر تا روز دوشنبه متوقف کنند.

وی افزود: اگر این موفقیت به دست آید که آتش بس در سراسر این کشور اجرا شود، این یک شانس جدید و واقعی برای دسترسی فوری بشردوستانه و ضروری به صدها هزار انسان در شرایط اضطرار است. در ضمن یک آتش بس این امکان را به وجود می آورد که با میانجی گری سازمان ملل مذاکرات درباره یک راه حل سیاسی این بحران از سر گرفته شود.

همچنین "استفان دی مسیتورا"، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز از این توافق آتش بس استقبال کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه در پایان مذاکرات با سرگئی لاوروف همتای روس خود در ژنو، از توافق بر سر نقشه راهی برای آتش‌بس سوریه و همچنین آغاز فرآیند عملیات سیاسی در این کشور جنگ‌زده خبر داد.

کری گفت: باور دارم این طرح به مذاکرات برای توقف درگیری‌ها منجر می‌شود.

جان کری تصریح کرد: امروز آمریکا و روسیه طرحی را ارائه کردند که امیدواریم به کاهش خشونت و کاهش آلام (مردم) منتهی شود و به از سرگیری مذاکرات صلح و انتقال سیاسی قدرت در سوریه بینجامد.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...