نسخه چاپی

نشست خبری كری و لاوروف درباره‌ كره‌شمالی

وزیران خارجه آمریكا و روسیه با شركت در یك كنفرانس مطبوعاتی مشترك، به بیان دیدگاه های كشورهای متبوع خود درباره پنجمین آزمایش موفقیت آمیز هسته ای روز گذشته كره شمالی پرداختند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از «دِ استار» نوشت: وزیران خارجه آمریکا و روسیه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک، در خصوص آزمایش هسته ای روز گذشته کره شمالی ابراز نگرانی خود را اعلام کردند.

جان کری و سرگئی لاوروف که برای رایزنی پیرامون فرایند صلح در سوریه در ژنو گردهم آمده اند در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند و به بیان دیدگاه های کشورهای متبوع خود درباره پنجمین آزمایش موفقیت آمیز هسته ای روز گذشته کره شمالی پرداختند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: من به شدت نگران هستم و اعلام می کنم که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد باید در این خصوص به اجرا درآید تا بتوانیم پیامی قوی برای این کشور (کره شمالی) ارسال کنیم.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره اعلام کرد: مطمئنم که رئیس جمهور آمریکا به طرح این موضوع در روز جمعه در سازمان ملل متحد خواهد پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما در تلاشیم تا با رصد اوضاع و تحولات، متوجه آنچه به واقع به وقوع پیوسته است بشویم.

«جان کری» تأکید کرد: من دیروز با همتایان خود در ژاپن و کره جنوبی نیز در این باره رایزنی کردم.

وی در ادامه افزود: به وضوح مشخص است که ژاپن و کره جنوبی به شدت نگران این اوضاع هستند؛ چرا که همسایه کره شمالی به شمار می آیند. می توانم بگویم که چین، روسیه، آمریکا و هر کشور دیگری نیز نگران این اوضاع است.

گفتنی است، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز گذشته اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...