نسخه چاپی

دولت سوریه آتش‌بس پیشنهادی آمریكا و روسیه را پذیرفت

دولت سوریه موافقت خود را با اعمال آتش‌بس مورد توافق آمریكا و روسیه در درون مرزهای این كشور اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، دیشب بود که وزرای خارجه آمریکا و روسیه در ژنو با پیش‌زمینه تهدید آمریکایی‌ها به قطع مذاکرات در صورت بیهوده ماندن، بار دیگر دور هم نشستند و در خصوص حال و آینده سوریه تصمیم گرفتند.

ساعتی بعد «سرگئی لاوروف» و همتای آمریکایی‌اش «جان کری» در برابر خبرنگاران حاضر شدند و از توافق بر سر آتش‌بس خبر دادند؛ آتش‌بسی که امروز عصر دولت «بشار اسد» هم موافقت خود با اجرای آن را اعلام کرد.

آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، دولت سوریه ضمن موافقت با اجرای آتش‌بس، اعلام کرده که ترک خشونت‌ها به دلائل بشردوستانه از استان حلب شروع خواهد شد.

اجرای آتش‌بس مورد توافق واشنگتن و مسکو، از غروب روز دوشنبه و همزمان با مهیا شدن مسلمانان برای جشن گرفتن عید قربان آغاز می‌شود.

آمریکایی‌ها گفته‌اند که اگر این آتش‌بس یک هفته دوام بیاورد، پس از آن برای حمله به مواضع داعش و جبهه‌النصره با روس‌ها هماهنگ خواهند شد.

لاوروف هم گفته که این مرکز هماهنگی در صورت تشکیل خواهد توانست بین «تروریست‌ها و معارضان میانه‌رو» تمایز ایجاد کند و حملات هوایی را به تروریست‌ها معطوف کند.

آمار سازمان ملل می‌گوید که از اسفند ماه سال 1389 تا اردیبهشت سال جاری، 400 هزار نفر در جنگ سوریه به کام مرگ کشیده شده‌اند.

۱۳۹۵/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...