نسخه چاپی

لاله افتخاری در گفتگو با نما:

هراس عربستان از تأثیرات فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در سطوح مختلف فرامنطقه ای

عکس خبري -هراس عربستان از تأثيرات فرهنگي انقلاب اسلامي ايران در سطوح مختلف فرامنطقه اي

در مراسم حج كه این روزها در حال برگزاری است رژیم ملعونه آل سعود به دلیل تاثیرگذاری های فرهنگی مسلمانان به دنبال بهانه ای می گشت كه پای ایرانی ها را از حج ببرند. بنابراین اهمیت نظام ما به همین تاثیرات است

لاله افتخاري در گفتگو با پايگاه خبري نما در رابطه با اهميت فرهنگ گفت: یکی از بزرگترین ویژگی های انقلاب ما فرهنگی بودن آن است و همين ویژگی انقلاب ما را از دیگر انقلاب ها متمایز می کند. فرهنگ ما با محتوای دینی که در بر دارد جایی برای آزمون و خطا نگذاشته است و همه راه کارها تضمینی است و همین امر باعث شده است حربه های دشمن روی ایران و ایرانی تاثیر نداشته باشد و ما از دشمنان تاثیر پذیری نداشته باشیم. این فرهنگ ها عبارت است از اربعین،رمضان، عاشورا،دفاع مقدس، ایثار ، شهادت ، ولایت و ... که همه اینها روشنگر راه ما هستند. این ایستگاه های فرهنگی هم در تاریخ ما گنجانده شده تا به مناسبت ها یاد آوری شود و با تدابیری جدید دوباره و دوباره در راه زندگی ما قرار بگیرد، مانند هفته ولایت که چند روزی بیشتر به بزرگداشت این هفته نمانده است.
وي با بيان اينكه فرهنگ انقلابي به وجود آورنده یک همبستگی است گفت: در مراسم حج که این روزها در حال برگزاری است
رژیم ملعونه آل سعود به دلیل تاثیرگذاری های فرهنگی مسلمانان به دنبال بهانه ای می گشت که پای ایرانی ها را از حج ببرند. بنابراین اهمیت نظام ما به همین تاثیرات است اگر مسئله فرهنگ اینقدر با اهمیت نبود کشور ما نه اینقدر شهید می داد و نه اینقدر رزمندگان ما بعد از تمام شدن جنگ ارج و قرب داشتند به همین دلایل است که فرهنگ جایگاه ویژه ای دارد چون همین فرهنگ است به که به ما هویت می دهد و کمک می کند تا ما در همه امور زندگی یک قبله داشته باشیم و به انحراف نرویم . فرهنگ ما انقدر ارزشمند است كه رهبر معظم انقلاب می فرمایند: "حاضرم جانم را در راه فرهنگ بدهم." با این تفاسیر مسلم است که قوای سه گانه باید نسبت به این مسئله توجه کافی را داشته باشند.
افتخاري در مورد مشكلات دولت ها در زمينه هاي فرهنگي گفت: مشکلات به این دلیل است که دولت ها به یک سری از مصوبات مجلس و شورای عالی امنیت کمتر توجه کردند و هر کدام از آنها بعضا سلیقه ای در این وادی عمل کردند به همین دلایل بوده که ما از نظر فرهنگ بعضا در بعضی موارد به مشکلاتی بر خوردیم.
وي در خصوص مراقبت از جوانان در مقابل هجمه هاي فرهنگي گفت: باید دقت داشت که خیلی از جوان ها به آن سمت کشیده نشده اند ولی با این حال باید بدانید که قدرت کاملا در دستان ماست ما از همین نیروی جوان امروزی تازه نفس تا پیشکسوتان با تجربه استفاده می کنیم و باید بیش از پیش هم از این ها کمک بگیریم تا برای مقابله از نفوذ دشمن به اندازه کافی قدرتمند شویم. دقت داشته باشید که در هشت سال دفاع مقدس ما هیچ امکاناتی نداشتیم حتی یک سیم خاردار ولی با همین نیروی انقلابی و جوان توانستیم با تحریم ها و تهدید هایی که یک دنیا علیه ما به کار بسته بود مقابله کنیم. به لطف خدا امروز ما محتوای مورد نیاز، نیروی فرهیخته و تجربه کافی را داریم با این همه توانایی باید به درستی برنامه ریزی کنیم و از تک تک توانایی ها بهره کافی را ببریم تا مثل همیشه پیروز این میدان بمانیم .

۱۳۹۵/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...