نسخه چاپی

برخی علمای بزرگ عربستان تكفیری‌اند

عبدالرحمن الراشد، نویسندۀ مشهور سعودی و مدیر پیشین شیكۀ العربیه، گفت كه برخی از علمای سعودی تكفیری هستند و باید با آن ها مقابله شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، الراشد در مقاله ای با عنوان "جهل یک آیین واحد است" که در روزنامۀ سعودی "الشرق الاوسط" چاپ لندن منتشر شد، دربارۀ کنفرانس گروزنی در چچن نوشته: «برخی منسوبان به علم از جمله بعضی علمای بزرگ سلفی در عربستان و سایر کشورها، تکفیری هستند و باید با آنها مقابله کرد».

وی که در این نوشتار با اظهارات "احمد عدنان"، دیگر نویسندۀ سعودی، در مقاله ای تحت عنوان "کنفرانس گروزنی، شمعی که تاریکی را به چالش کشید"، همسو و هم نظر می شود تأکید می کند که «همان گونه که تعمیم دادن این موضوع اشتباه است، منحصر دانستن مشکل به سلفی ها و سعودی ها نیز راه به جایی نمی برد».

الراشد خاطرنشان می کند «کسی منکر مشکلات افراط گرایی و خطر نتایج تفکر تروریستی آن نیست اما منحصر کردن آن در یک فرقۀ خاص نیز تحریف تاریخ است».

وی در ادامه می افزاید: «سلفی گری سنتی، مانند آن چه در عربستان دیده می شود، سیاست را به سیاستمداران وا می گذارد اما مفاهیم سلفی ها در چهار دهۀ اخیر مورد تمسخر واقع شده و در اثر اختلاط با سایر گروه های سنی تغییر کرده است».

۱۳۹۵/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...