نسخه چاپی

افزایش ظرفیت مسجدالحرام به ۱.۸ میلیون نفر

با پایان پروژه توسعه مسجدالحرام، ظرفیت یكی از مهمترین اماكن متبركه مسلمانان به ۱.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، از سال گذشته پنج پروژه توسعه در عربستان شامل طرح توسعه ساختمان اصلی، میادین،‌ تونل‌های پیاده‌رو، مرکز خدمات مسجدالحرام و اولین جاده کمربندی کلید خورده است تا از تمام فضاهای موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های داخلی عربستان، پس از اتمام طرح توسعه مسجدالحرام این مکان مقدس ظرفیت پذیرش یک میلیون و ۸۵۰ نفر رسیده است و در هر ساعت نیز ۱۰۷ زائر می‌توانند طواف کنند.

همچنین در این طرح، تعداد سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها نیز به ۱۶ هزار و ۳۰۰ افزایش پیدا کرده و آسانسورها و تهویه‌های هوا، نور، سیستم صورتی، دوربین‌های نظارتی و سیستم دفاع حریق نیز به صورت ۲۴ ساعته در مسجدالحرام در حال ارائه سرویس و آماده به کار هستند.

گزارش وزارت امور مالی عربستان در این رابطه حاکی از آن است که پروژه توسعه مسجدالحرام شامل ساختمان اصلی آن، میادین خارجی، پل‌ها، تراس‌ها، خدمات مرکزی، بیمارستان و تونل پیاده‌رو، ایستگاه‌های حمل‌ونقل و پل‌های منتهی به مسجدالحرام، اولین جاده کمربندی اطراف مسجدالحرام و دیگر زیرساخت‌ها نظیر ایستگاهای برق و منابع ذخیره آب می‌شود.

بر اساس این گزارش این پروژه بزرگ عمرانی در مساحتی حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار متر مربع انجام می‌شود تا با افزایش مساحت ۳۲۰ هزار مترمربعی، به افزایش ظرفیت ۳۰۰ هزار نفری زائران منجر شود.

همچنین ظرفیت حضور زائران در میادین ۲۸۰ هزار زائر و در پل‌ها ۴۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۵/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...