نسخه چاپی

ترفند برخی رستوران ها برای گران فروشی

ظاهرا دستاویز خوبی شده تا قیمت های خود را پایین تر نشان دهند ولی به هنگام حساب و كتاب از مشتریان خود قیمت های واقعی را طلب كنند

همزمان با گران شدن بی رویه اقلام غذایی و به ویژه مرغ ، برخی رستوران ها که دیگر حاضر و قادر به فروش غذاهای خود با قیمت های پیشین نیستند ، دست به قیمت های اعلامی خود نمی زنند و این بهانه که " تراکت ها ماه ها قبل چاپ شده اند " ظاهرا دستاویز خوبی شده تا قیمت های خود را پایین تر نشان دهند ولی به هنگام حساب و کتاب از مشتریان خود قیمت های واقعی را طلب کنند.

می توان دهها مورد از این نوع رستوران ها را در سطح شهر تهران مثال زد که قیمت های تراکت های توزیعی شان پایین تر از آن چیزی است که از مشتریان خود می گیرند و وقتی به آنها شکایت می کنی که قیمت های چاپ شده روی تراکت شان بسیار پایین تر از قیمت واقعی شان است ، می گویند : " هر روز که نمی توانیم تراکت جدید بزنیم ".

این ادعا در حالی است که چاپ تراکت هزینه چندانی ندارد و شاید اصلا قابل مقایسه با هزینه های روزانه و جاری یک رستوران یا اغذیه فروشی و امثالهم نباشد.

ظاهرا قانون هم در این زمینه مسکوت است و تکلیف برخی از افراد سودجویی که با این قبیل کارها رسما " کلاهبرداری" می کنند و تحت لوای شغل آبرو دارشان چنین اقدامات زشتی را برای کسب در آمد بیشتر انجام می دهند، معلوم نمی کند.

به نظر می رسد باید توزیع تراکت هایی که در آن قیمت های واقعی قید نشده ممنوع شود و هر شهروندی که به چنین مساله ای برخورد کرد بتواند با شکایت از واحد صنفی متخلف به اتحادیه یا دیگر مراجع قانونی حق خود را طلب کند.

۱۳۹۱/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...