نسخه چاپی

انتقال ۲۲ تن از محكومان ایرانی از آذربایجان

رییس كارگروه انتقال محكومین جمهوری اسلامی ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، از انتقال ۲۲ تن از محكومان ایرانی از كشور آذربایجان به كشورمان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، محمود عباسی رییس کارگروه انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اعلام کرد: در آستانه عید سعید قربان و در چهارچوب همکاری های دو جانبه وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران و وزارت دادگستری آذربایجان ۲۲ تن از محکومان ایرانی از آذربایجان به کشور منتقل شدند.

وی تاکید کرد: با تلاشهای دفتر همکاریهای بین المللی این معاونت و رایزنیهای صورت گرفته با وزارت دادگستری آذربایجان، محکومان زندانی ایرانی به کشور منتقل و انتظار میرود در آینده ای نزدیک تعدادزیادی از محکومان دیگر کشورها به کشور متبوعشان منتقل شوند. عباسی در خصوص اتهام این محکومان گفت: اکثر قریب به اتفاق این محکومان به اتهام قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب قرار گرفته اند. وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم با هماهنگی و همکاری معاونت حقوق بشر و امور بین الملل و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، آموزش قوانین و مقررات کشورهای مقصد گردشگران ایرانی در دستور کار این معاونت و سازمان مزبور می باشد. چه برخی از این محکومان از قاچاق بودن داروهای مخدر و حمل آن که در کشور های آسیای میانه با مجازات های سنگین همراه است بی اطلاع اند و انتظار می رود با فرهنگ سازی و آموزش قوانین و مقررات برای گردشگران بتوانیم از وقوع اینگونه جرایم پیشگیری کنیم.

پیش از این حسن قشقاوی با اعلام خبر انتقال محکومان گفته بود که تعداد ۲۲ نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های آن کشور در روز عید سعید قربان به کشور منتقل خواهند شد.

۱۳۹۵/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...