نسخه چاپی

تحصیل 400 هزار اتباع خارجی در مدارس كشور

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش از پیش بینی حضور بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع خارجی از قریب به 25 هزار مدرسه كشور خبر داد.

به گزارش نما ، شاهین نوش‌آبادی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، پیرامون وضعیت تحصیل اتباع خارجی در مدارس کشور برای سال تحصیلی آینده گفت: ساماندهی وضعیت اتباع خارجی به عهده سازمان امور بین‌الملل بوده و پیش بینی می‌شود در این راستا بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع خارج در حدود 25 هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای دانش‌آموزان اتباع خارجی طی دو سال اخیر گامهای مثبتی در خصوص فراهم شدن شرایط تحصیلی آنها برداشته شده تا هیچ یک از آنها از تحصیل باز نمانند.

نوش‌آبادی اظهار کرد: مجاز بودن تمامی دانش‌آموزان اتباع خارجی برای حضور در مدارس از جمله این اقدامات است و دانش آمو‌زانی که مدارک هویتی، اقا‌متی داشته باشند و همچنین افرادی که این مدرک را نداشته باشند امکان تحصیل دارند.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این دانش آموزان باید برای حضور در مدارس به ضوابط تعریف شده در آموزش و پر‌روش ایران را رعایت کرده و بر این اساس مجاز به تحصیل هستند.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه ضوابطی هم برای شهریه دانش‌آموزان اتباع خارجی در نظر گرفته شده یادآور شد: این دانش آموزان ملزم به پرداخت شهریه اجباری نیستند اما باید وجه مربوط به کمک به مدرسه را پرداخت کنند.

۱۳۹۵/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...