نسخه چاپی

شجره ملعونه ریشه مشكلات جهان اسلام

دكتر یدالله جوانی

جهان اسلام با مجموعه‌اي از مشكلات روبه‌رو است و مسلمانان در برخي از كشورهاي اسلامي، در بدترين شرايط زندگي قرار دارند. فقر اقتصادي، فقر فرهنگي، عقب‌ماندگي‌هاي علمي و فناوري، ناامني و زندگي در سايه ترس و وحشت از مختصات بخش عظيمي از جهان اسلام است. اين وضعيت تلخ، چهره بدي از اسلام و مسلمانان در جهان ترسيم كرده است. اين سبك زندگي مسلمانان و شرايطي كه گرفتار آن شده‌اند در حالي است كه اسلام دين جامع، كامل، هدايتگر و تمدن‌ساز است. دين كه كامل‌ترين آن اسلام است براي شكل‌دهي به سبك زندگي انسان در حوزه فردي و اجتماعي با هدف تأمين سعادت و خوشبختي دينداران در دنيا و رستگاري آنان در آخرت است. اسلام آمده تا دنيا و آخرت بشر را به بهترين نحوه تأمين كند، اما برخلاف چنين هدف‌گذاري كه دين اسلام و آورنده آن حضرت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام براي امت خود كرده، اكنون بيش از يك ميليارد و 700 ميليون مسلمان با در اختيار داشتن قريب به 60 كشور با پيوستگي سرزميني و برخوردار بودن از تمامي ذخاير و منابع ارزشمند طبيعي چون نفت و گاز در بدترين شرايط زندگي مي‌كنند. مسلماناني كه بايد براساس اصل برتري اسلام نسبت به ساير اديان (الاسلام يعلو ولايعلي عليه)، امت نمونه، پيشرو و داراي تمدن سرآمد باشند و در عرصه بين‌المللي حرف اول و آخر را بزنند، سرنوشت‌شان را اجانب رقم مي‌زنند.

به راستي مشكل در كجاست؟ چرا مسلمانان و جهان اسلام به چنين وضعيتي گرفتار شده‌اند؟ علل واقعي عقب‌ماندگي مسلمانان چيست؟ موانع پيشرفت مسلمانان كدام است؟ ريشه اين اختلافات، جنگ و خونريزي‌ها و مسلمان‌كشي‌ها كجاست؟ بررسي‌ها نشان مي‌دهد ريشه مشكلات در جهان اسلام به فتنه‌هايي برمي‌گردد كه از همان ابتدا در ميان مسلمانان پديد آمد. نقش يهودي‌ها در ايجاد فتنه‌ها در ميان مسلمانان، يك نقش اصلي است.
حضرت امام(ره) در كتاب ولايت فقيه آورده‌اند كه نهضت اسلام از همان ابتدا گرفتار يهود و سپس گرفتار بني‌اميه و بني‌عباس و در سال‌هاي بعد هم گرفتار استعمارگران اروپايي مانند انگليس شد. براساس واقعيت‌هاي تاريخي، يهودي‌ها بيشترين ضربه را به عنوان يك دشمن خارجي به اسلام و مسلمانان زده‌‌اند. اين واقعيت تاريخي را خداوند به پيامبر در سوره مائده آيه 82، اينچنين يادآور مي‌شود: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَهً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَکُوا» (به طور مسلم اي پيامبر، دشمن‌ترين مردم نسبت به مؤمنان را يهود و مشركان خواهي يافت.)

نكته بسيار مهم، نقش يهوديان در به قدرت رسيدن بني‌اميه است. بني‌اميه انحرافات بسيار زيادي را در ميان مسلمانان به وجود آورد و براساس اين انحرافات، جنايات بي‌شماري پديد آمد و خون‌هاي فراواني روي زمين ريخت. براساس انحرافات بني‌اميه كه در پشت صحنه آن يهود قرار داشت، مسلمانان در مسيري برخلاف دين به معناي واقعي كلمه به حركت درآمدند. مسلمانان به جاي آنكه «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» باشند، از درون فرقه‌فرقه شده و به جان هم افتادند و سران‌شان دست در دست كفار و مشركان دادند.
با اين توضيحات مختصر، مي‌توان دريافت كه اكنون ريشه مشكلات جهان اسلام در كجاست. اكنون «آل‌سعود» با در اختيار داشتن حاكميت بر سرزمين وحي، از يك طرف ادعاي «خادم حرمين شريفين» دارد و از طرف ديگر دست در دست صهيونيزم و امريكا به عنوان سردمداران كفر و شرك در عصر حاضر، عامل اصلي كشتارها و اختلافات در جهان اسلام است.

بر همين اساس مقام معظم رهبري در پيامي به حجاج بيت‌الله‌الحرام، از حكام سعودي به عنوان «شجره ملعونه» ياد كردند. اين شجره ملعونه در عصر حاضر امتداد بني‌اميه ساخته و پرداخته يهودي‌هاست. اين شجره ملعونه در دوران معاصر ساخته و پرداخته استعمار پیرانگليس خبيث است. سعودي‌ها از همان ابتدا كه با كمك فكري محمدبن‌ عبدالوهاب قدرت را در منطقه نجد حجاز به دست گرفتند، كشتار ميان مسلمانان را كه خواست يهود و استعمارگران بود، شروع كردند. پرونده آل‌سعود از ابتداي شكل‌گيري تاكنون، آغشته به خون و خونريزي در ميان مسلمانان، جنايت، خيانت و تفرقه‌افكني در جهان اسلام از يك طرف و خوش‌خدمتي به كفار و مشركان از طرف ديگر است. حادثه دلخراش كشتار بيش از 6 هزار زائر خانه خدا در فاجعه منا در حج سال 1394، بخش كوچكي از اين پرونده خون‌آلود است، اما آنچه اين حادثه را سنگين كرد، انجام اين كشتار در حريم حرم امن الهي بود. اين كشتار و به شهادت رسيدن مظلومانه و با لب تشنه اين تعداد از حجاج در سرزمين منا، در حالي صورت گرفت كه در اين حريم بايد حيوانات هم از امنيت كامل برخوردار باشند. حادثه منا در كنار ديگر حوادث تلخ و خونبار در جهان اسلام همانند آنچه در سوريه، عراق و يمن در جريان است، از ماهيت واقعي آل‌سعود به عنوان «شجره ملعونه» رونمايي كرد. مسلمانان بايد براي رفتن به جنگ با ريشه مشكلات جهان اسلام، اول آن ريشه را بشناسند.

پيام حج رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي در سال ‌جاري كه در مواردي به لحاظ ادبيات و محتوا نسبت به پيام‌هاي سال‌هاي قبل متفاوت است، گامي مهم و اساسي براي شناساندن همين ريشه مشكل جهان اسلام به مسلمانان است. براساس همين هدف راهبردي در بخشي از اين پيام آمده است: «حكام سعودي در هر دو حادثه (حادثه منا و سقوط جرثقيل در مسجدالحرام) مقصرند؛ اين چيزي است كه همه حاضران، ناظران و تحليلگران فني بر آن اتفاق‌نظر دارند و گمان عمدي بودن حادثه نيز از سوي برخي صاحب‌نظران مطرح شد. تعلل و كوتاهي در نجات مجروحان نيمه‌جاني كه جان ‌شيفته و دل مشتاق آنان در عيد قربان با زبان ذاكر و ترنم آيات الهي همراه بود، نيز قطعي و مسلم است. مردان قسي‌القب و جنايتكار سعودي آنان را با جان‌باختگان در كانتينرهاي در بسته محبوس ساختند و به جاي درمان و كمك يا حتي رساندن آب به لبان تشنه آنان، آنها را به شهادت رساندند.»
در پيام معظم‌له، از ماهيت ضدديني و ضدبشري آل‌سعود به عنوان شجره ملعونه، اين‌چنين رونمايي مي‌شود: «حكام سعودي كه امسال صدعن سبيل‌الله و المسجدالحرام كرده و راه حجاج غيور و مؤمن ايراني به خانه محبوب را بسته‌اند، گمراهان روسياهند كه بقاي خود بر اريكه قدرت ظالمان را در دفاع از مستكبران جهاني و همپيماني با صهيونيزم و امريكا و تلاش براي برآوردن خواسته آنان مي‌دانند و در اين راه از هيچ خيانتي رويگردان نيستند.»

آري، ‌آل‌سعود با چنين ماهيتي است كه از همان ابتداي پيروزي انقلاب و شكل‌گيري جمهوري اسلامي، با تمام توان در كنار مستكبران عالم براي ضربه زدن به اسلام انقلابي به ميدان آمد. از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، تمدن‌سازي اسلامي، وحدت امت اسلامي و رساندن مسلمانان جهان به جايگاه واقعي و در شأن اسلام است. دشمني‌هاي خاندان آل سعود با چنين انقلابي، نشان مي‌دهد كه آنان ابزارهاي دشمنان اسلام و مسلمين در درون جهان اسلام هستند.
مسلمانان اگر بخواهند از مشكلات پيش گفته در اين نوشتار، رهايي يافته و عزت اسلامي خويش را بازيابند بايد اين شجره ملعونه را ريشه‌كن كرده و نابود سازند. اين كاري ممكن است، در صورتي كه اين بخش از پيام مقام معظم رهبري جدي گرفته و به آن عمل شود: «جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان بايد حاكمان سعودي را بشناسند و واقعيت هتاك و بي‌ايمان و وابسته و مادي آنان را به درستي درك كنند، بايد به خاطر جناياتي كه در گستره جهان اسلام به بار آورده‌اند، گريبان آنها را رها نكنند. بايد به خاطر رفتار ظالمانه آنان با ضيوف‌الرحمان، فكري اساسي براي مديريت حرمين شريفين و مسئله حج بكنند. كوتاهي در اين وظيفه، آينده امت اسلامي را با مشكلات بزرگ‌تري مواجه خواهد شد.»

۱۳۹۵/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...