نسخه چاپی

دولت و ملت سوریه در مورد احتمال سوء استفاده در آتش بس هوشیار باشند

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم هوشیاری اطلاعاتی دولت و ملت سوریه در برابر سوء استفاده احتمالی از فرصت آتش بس برای تجهیز گروهك‌های تروریستی تاكید كرد.

به گزارش نما؛ ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به سابقه اقدامات تروریست‌ها در عراق و سوریه و پشتیبانی‌هایی که از طرف آمریکا و حتی عربستان داشته و دارند، این ابهام وجود دارد که آیا این آتش بس به نفع صلح و آرامش برای این کشور است یا برای تجهیز گروه‌های تروریستی است؟

وی افزود: شرایط امروز سوریه شرایطی است که نیروهای مردمی و دولت در حال پیشروی و پاکسازی مناطق هستند و به اعتقاد من این آتش بس امروز به نفع مردم و دولت سوریه نیست بلکه فرصتی برای تروریست‌ها است.

نماینده مردم بابلسر در مجلس با بیان اینکه داعش و النصره جزو آتش بس سوریه نیستند ادامه داد: به هر حال این ابهام وجود دارد که مبادا آتش بس سوریه فرصتی برای تجهیز تروریست‌ها باشد لذا همه نیروهای مردمی و دولتی سوری باید هوشیار باشند و این فرصت را به آن‌ها ندهند، با چشم باز به موضوع نگاه کنند و هر جا نقض آتش بس دیدند با قاطعیت با آن برخورد کنند تا این‌ها مجددا نتوان خود را بازسازی نکنند و اقداماتی به نفع خود انجام دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم هوشیاری اطلاعاتی نیروهای دولتی و مردمی سوریه اضافه کرد:‌ به هر حال ما باید نهایتا در سوریه به نقطه‌ای برسیم که آرامش در این کشورایجاد شود و مذاکرات بتواند انجام شود ولی طرف مقابل نباید بتواند از این فرصت سوء‌استفاده کند بلکه آتش بس باید فرصتی برای ایجاد آرامش و امنیت برای دولت و مردم سوریه باشد.

۱۳۹۵/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...