نسخه چاپی

اختصاصی نما : حاشیه های هجدهمین جشن سینمای ایران

قدر احمد متوسلیان‌های امروزی را بیشتر بدانیم/غیبت معنادار ابراهیم حاتمی كیا

عکس خبري -قد احمد متوسليان‌هاي امروزي را بيشتر بدانيم/غيبت معنادار ابراهيم حاتمي کيا

هجدهمین جشن سینمای ایران به همت خانه سینما برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود،در این دوره جشن خانه سینما فیلم ارزشمند ایستاده در غبار بهترین فیلم شناخته شد

به گزارش نما ، هجدهمین جشن سینمای ایران در فضای باز میدان مشق، روبروی باغ ملی برگزار شد. قلب تهران در یکی از شب‌های پایانی شهریور ماه 1395، با ساختمان‌های قدیمی که از شر تخریب‌ها در امان مانده‌اند، میزبان جمع‌گسترده‌ای از سینماگران و علاقه‌مندان به سینمای ایران بود.
مراسم که وعده داده شده بود ساعت 20 آغاز شود، با کمی تاخیر شروع شد و آغازگر مراسم بعد از پخش سرود ملی و قرائت قرآن، اجرای گروه پالت بود. این بار هم مانند جشن سال 1390، احسان کرمی مجری مراسم بود، مجری غایب البته. او که به عنوان یکی از مجری‌های مطرح رادیو شناخته می‌شود،‌ همان شیوه اجرا را در این مراسم هم به کار بسته بود و مخاطبان بدون دیدن تصویر او فقط صدایش را می‌شنیدند.
حبیب والی نژاد تهیه کننده فیلم سینمایی ایستاده در غبار هنگام دریافت تندیس بهترین فیلم جشن خانه سینما گفت : این جایزه متعلق به حاج احمد متوسلیان است وبسیار خوشحالم از این که این جایزه را تقدیم میکنم به حاج احمد متوسلیان قهرمان ملی کشورعزیزم ایران اسلامی .
وی در این باره گفت: یادی هم میکنم از خانواده متوسلیان و به خصوص مادرحاج احمد متوسلیان که همچنان چشم انتظار آمدن احمد است . انشاءالله که خبرهای خوشی به زودی در این باره شنیده شود .
تهیه کننده ایستاده در غبار تصریح کرد : باید قدر متوسلیان‌های زمان خود را بیشتر بدانیم ،وی در پایان از عوامل فیلم ایستاده در غبار تشکر کرد .
فیلم ایستاده در غبار علاوه بر این تندیس بهترین جلوه های ویژه بصری ، تندیس بهترین چهره پردازی را هم به دست آورد .
این فیلم روایتی است از زندگی سردار احمد متوسلیان ،احمد دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگتر شده،و فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند. اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرزهای ایران رقم می‌خورد.
این فیلم پیش از این سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره سی و چهارم فجر را از آن خود کرده بود .
همچنین در این مراسم تندیس جلوه های ویژه بصری و نیز تندیس بهترین موسیقی متن به فیلم بادیگار کاری از ابراهیم حاتمی کیا اهدا شد .
کارن همایونفر آهنگساز این فیلم بعد ار دریافت تندیس بهترین موسیقی متن جشن سینمای ایران گفت: جای خالق اثر بادیگارد ،ابراهیم حاتمی کیا اینجا خیلی خالی بود،این جایزه متعلق به اوست .
هادی اسلامی مدیر پروژه جلوه های ویژه بصری بادیگارد هم گفت:تولید جلوه های ویژه کاری گروهی است ،از کلیه عوامل فیلم بادیگارد تشکر میکنم .

۱۳۹۵/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...